معاون وزیر امور خارجه در گفتگو با پرسون:

آمریکا راهی جز خروج از عراق ندارد

آمریکا متحمل هزینه‌های بیهوده‌ای برای ماندن و حضور در عراق شده است و هرچه بیش‌تر بماند هزینه‌های سنگین‌تری را خواهد پرداخت. دولت آمریکا چاره ای جز این‌که از عراق خارج شود، ندارد چرا که خروج نیروهای اشغالگر از عراق مصوبه قانونی مجلس است و آمریکا دیر یا زود باید از عراق خارج شود و اگر زودتر برود هزینه‌ها برای او کم‌تر خواهد بود.
تصویر آمریکا راهی جز خروج از عراق ندارد

احمد دستمالچیان معاون وزیر خارجه در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از عراق اظهار داشت: حملات نیروهای مقاومت به نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق افزایش یافته و دلیل آن مصوبه قاطع پارلمان عراق برای خروج نیروهای اشغالگر از عراق و تحویل پایگاه‌ها است که تا به حال عملی نشده و مصطفی الکاظمی آن را به تأخیر می‌اندازد.

دستمالچیان افزود: نیروهای مقاومت معتقدند که با حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی‌ در عراق، دولت عراق نمی‌تواند سیاست‌های مستقلی را پیگیری کند و این با عزت و کرامت و شرافت مردم تغایر دارد.

وی تصریح کرد: فشاری که گروه‌های مقاومت اخیراً بر نیروهای آمریکایی وارد می‌کنند و محیط ناامنی را برای آن‌ها به وجود آورده‌اند حاوی این پیام است که نیروهای آمریکایی باید از عراق خارج شوند و هیچ‌گونه امنیتی در عراق نخواهند داشت. این پیام واضح و روشنی است که نیروهای آمریکایی باید آن را دریافت کنند و به آن عمل نمایند.

معاون وزیر خارجه در ادامه بیان کرد: دولت آمریکا چاره ای جز این‌که از عراق خارج شود، ندارد چرا که نیروهای مقاومت براساس مصوبه قانونی مجلس اقدام کرده‌اند حتی اگر مصوبه مجلس هم نبود وظیفه نیروهای مقاومت است که با اشغالگران مبارزه کنند.

احمد دستمالچیان در پایان خاطر نشان کرد: آمریکا متحمل هزینه‌های بیهوده‌ای برای این ماندن و حضور شده است و هرچه بیش‌تر بماند هزینه‌های سنگین‌تری را خواهد پرداخت. آمریکا باید به رأی و نظر مردم احترام بگذارد و این اقدام را عملی کند چرا که دیر یا زود باید از عراق خارج شود و اگر زودتر برود هزینه‌ها برای او کم‌تر خواهد بود.

281557

مطالب مرتبط