تاکید خطیبان جمعه بر ادامه مقتدرانه غنی سازی در نظنز

خطیبان نماز جمعه، با تاکید براینکه غنی سازی در نطنز با قوت ادامه می یابد، گفتند: غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم برای مصارف صلح‌آمیز نشان از پیشرفت و توانمندی‌های کشور و هشدار به بدخواهان ایران اسلامی است.
تصویر تاکید خطیبان جمعه بر ادامه مقتدرانه غنی سازی در نظنز

به گزارش سایت خبری پرسون، خطبه های نماز جمعه امروز 27 فروردین در پی اعمال پروتکل های بهداشتی ستاد ملی کرونا در اکثر شهرها بصورت مجازی و با محوریت اقدام تروریستی در نطنز ایراد شد و خطیبان تاکید کردند که دشمنان جمهوری اسلامی ایران و به خصوص رژیم صهیونیستی بدانند که کشور با خرابکاری‌هایی چون حادثه سایت نطنز عقب‌نشینی نمی‌کند و با اقتدار در مقابل زیاده‌خواهی آنان ایستادگی خواهد کرد.

امامان جمعه در ادامه با اشاره به سیاست و راهبردهای جمهوری اسلامی در مقوله برجام و تلاش دشمنان برای برهم زدن و به نتیجه نرسیدن این مذاکرات با شیوه هایی همچون اقدام تروریستی نطنز، تصریح کردند که تیم مذاکره کننده باید تمام تلاش خود را در جهت اعمال این سیاست‌ها و منویات مقام معظم رهبری به‌ کار بگیرد.

خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی بخش هایی از خطبه های نماز جمعه برخی شهرها و مراکز استانی را که در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بطور مجازی قرائت شد به شرح ذیل گزارش کرده اند:

امام جمعه رشت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث مذاکرات برجامی گفت : مسئولان هوشیار باشند که این نشست ها فرسایشی نشود .

آیت الله رسول فلاحتی ، تصریح کرد: اروپاییان از آمریکایی ها درس گرفته اند و به این رسیده اند که آنقدر باید طرف مقابل خود را به میز مذاکره بکشانند تا او را خسته کنند.
وی عنوان کرد : اگر آمریکایی‌ها می‌گویند می‌خواهیم به مذاکرات برگردیم نشان از حرف شنوی از ایران نیست بلکه تحمیل حرف های باطل خودشان به ملت ایران است .

خطیب جمعه رشت ، اروپاییان را یدک کش آمریکا خواند و گفت: تا زمانی که اروپایی‌ها یدکش آمریکایی‌ها هستند نمی شود به آنها اعتماد کرد چرا که آن‌ها درس آموخته امریکایی ها هستند.
وی با اشاره به افزایش غنی سازی ایران و قدردانی از تلاش های انجام شده گفت: تیم مذاکره کننده همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند باید در برابر آمریکا و اروپا بسیار هوشیارانه عمل کنند.

امام جمعه موقت مشهد نیز گفت: از جمله مواردی که دشمن موفق می شود به جامعه اسلامی ضربه بزند این است که فرد یا افرادی به دستور و فرمایش مقام معظم رهبری بی اعتنایی کنند و البته برخی مرتکب این بی اعتنایی شده‌اند.

حجت الاسلام محمدباقر فرزانه در خطبه های نماز جمعه امروز مشهد افزود: یک عده چرا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب با این همه علم و تجربه بی توجهی می کنند؟ البته ان شاء الله که نمی فهمند، بی توجهی به دستور رهبری موجب ضربه خوردن نظام از دشمن می شود.

وی ادامه داد: اگر دشمن در این مدت ضرباتی مانند ترور شهید فخری زاده و یا انفجار مرکز نطنز را زده به واسطه این گونه عوامل بوده است.

امام جمعه موقت مشهد گفت: دشمن نشناسی یکی از این عوامل است و این که به حرف دشمن و امضایش اعتماد شود از مصادیق دشمن نشناسی است چرا که دشمن فقط امتیاز می گیرد و امتیاز نمی دهد.
فرزانه به غفلت از دشمن نیز اشاره کرد و افزود: با یک لحظه غفلت از دشمن ضربه می خوریم و دشمن از عوامل نفوذی بلافاصله استفاده می کند همچنین ترس از دشمن نیز موجب فراموشی قدرت خودمان می شود در نهایت ما را ضربه پذیر می کند.
وی کوچک شمردن دشمن و اختلاف و تفرقه را نیز از دیگر عوامل ضربه خوردن از دشمن دانست و ادامه داد: هم اکنون تمرکز دشمن بر روی مشکلات اقتصادی کشور است ضمن این که ضعف اخلاق، معنویت و عدم ایمان به وعده های الهی از دیگر عوامل ضربه خوردن از دشمن است.

عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه هم در خطبه های مجازی این هفته گفت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران و به خصوص صهیونیسم بدانند که کشورمان با خرابکاری‌هایی چون حادثه سایت نطنز عقب‌نشینی نمی‌کند و با اقتدار در مقابل زیاده‌خواهی آنان ایستادگی خواهد کرد.

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی، اظهار داشت: دشمنان به خیال خود تصور می‌کنند که می‌توانند با این خرابکاری‌ها، کشورمان را از دستیابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای ناامید کنند.

وی با اشاره به آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم در نطنز گفت که با اقدامات اینچنینی ایران نه تنها از اهداف خود عقب‌نشینی نخواهد کرد بلکه سرعت دستیابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را افزایش و با اقتدار به راه خود ادامه خواهد داد.

وی به مذاکره‌های وین نیز اشاره و بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری نباید مذاکره‌ها طولانی و فرسایشی شود و باید هرچه زودتر به نتیجه برسد؛ همچنین باید تمامی تحریم‌ها برداشته شود و برجام بهانه‌ای برای تحریم‌های دوباره و بازگشت تحریم‌های دوران ریاست جمهوری ترامپ نباشد.

وی بیان کرد: ایران در این مذاکره‌ها همچنان به تعهدات خود پایبند بوده و رفع تمامی تحریم‌ها موضع قطعی جمهوری اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز به انتخابات خرداد ماه ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: ریاست‌ جمهوری در ایران مقام و مسوولیت سنگینی است و باید افراد توانمند با در نظر گرفتن مصالح کشور و انقلاب اسلامی وارد عرصه انتخابات روزجمعه ۲۸ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ شوند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی به انتخابات پیش‌رو و اهمیت آن اشاره کرد و افزود: پست ریاست جمهوری جایگاه حساس و دارای منزلت در حل مسایل و مشکلات کشور و تحقق اهداف و آرمان های نظام اسلامی است و باید شایستگان وارد صحنه شوند.

وی ادامه داد: افرادی که دارای برنامه و آشنا به کشور و نیازهای مردم در امور مختلف هستند باید داوطلب این مسوولیت شوند که با برنامه‌ریزی مناسب و جلب همکاری دیگران تمامی تلاش های خود را برای اجرای منویات مقام معظم رهبری و خدمت صادقانه به کشور و بهره‌گیری از تمامی امکانات صرف کنند.

امام جمعه یزد یادآور شد: هر فردی در کشور برای خدمت به مردم و ریاست جمهوری برنامه مناسب دارد باید طرح‌های خود را به دولت آینده ارایه دهد که حل مشکلات و راه برون‌رفت از مسایل مختلف در موضوع اقتصادی و سایر مسایل در گرو همدلی و مدیریت جهادی فراگیر است .

ناصری یزدی به اهمیت مشارکت مردم در انتخابات‌پیش رو نیز پرداخت و گفت: هدف دشمنان با پخش شایعات در فضای مجازی فقط جلوگیری از حضور مردم در پای صندوق‌های اخذ رای است و باید با بصیرت به توصیه‌های مقام معظم رهبری عمل کرد و جدی وارد عرصه شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد به تداوم تحریم‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی از طرف آمریکا و اتحادیه اروپا هم اشاره کرد و گفت: راه علاج تمامی مشکلات همانطوری که رهبر فرزانه انقلاب بارها سفارش کردند فقط لغو همه آنها و گذر از جنگ اقتصادی و فرهنگی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان یزد افزود: ملت قهرمان ایران با مقاومت جانانه خیلی از تحریم‌ها را دور زده و خنثی کرد و در شرایط خوبی است ولی استکبار می‌خواهد همچنان به جنگ اقتصادی و فشارهای خود ادامه دهد که باید با هوشیاری برای شکست آنها تلاش و اقدام جهادی صورت گیرد.

امام جمعه یزد به سند همکاری جامع ایران و چین اشاره کرد و یادآور شد: این عمل و مقاومت مردم و مسوولان موجب شکست خیلی از توطئه‌ها شد و باید برای عزت کشور و اقتدار نظام اسلامی همه با بصیرت و روحیه جهادی و انقلابی به کار و فعالیت خود در جامعه ادامه دهند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان نیز که به دلیل وضعیت قرمز کرونایی این شهرستان با حضور ۱۰ نفر و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار و به صورت رادیو و فضای مجازی منتشر شد،گفت: خرابکاری دشمن در مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن (نطنز) با هدف انفعال درآوردن ایران در مذاکره‌های هسته‌ای انجام شد.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی افزود: اگر چه رژیم صهیونسیتی عریان و گستاخانه مسوولیت این عملیات خرابکاری را پذیرفت اما ساده‌انگاری است که این اقدام عملیات خودسرانه آنان باشد.

وی تصریح کرد: سابقه عملیات‌های مختلف ایجاد ناامنی در شهرها با ترور شخصیت‌های هسته‌ای، عملیات‌های سایبری و به پرواز درآمدن پهپادها در گذشته نشان می‌دهد محصول مشترک یک اتاق فکر است.

خطیب جمعه کاشان، خرابکاری مجتمع هسته‌ای نطنز را محصول اتاق فکر آمریکا، اروپا و ارتجاع عرب با مباشرت رژیم منحوس صهیونیسم دانست و افزود: حماقت رژیم صهیونیستی در پذیرش مسوولیت این عملیات خرابکاری این است که در سال‌های اخیر از سوی هم‌پیمانان ایران در منطقه از جمله حزب‌الله، حماس و مقاومت عراق از طریق حمله‌های سایبری، پهبادی و حملات مستقیم، آسیب جدی دیدند به طوری که رژیم منحوس صهیونیستی در داخل به طور کامل آشفته و در خارج بی‌آبرو است.

آیت الله سلیمانی با اشاره به خسارت‌های زیاد به سانترفیوژها و اعلام جبران و بازسازی آن ادامه داد: ما این خیانت و جنایت از سوی رژین صهیونیستی در اتاق فکر با مشارکت دیگران را محکوم و یادآور شد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب مذاکره‌ها فرسایشی نشود و ایران با این کارها بر سر میز مذاکرات به انفعال برنیاید و قدرتمندانه با حریف وارد عمل شود.

منبع: ایرنا

282743