فرماندار شهرستان زنجان:

احتمال تعطیلی برخی اصناف گروه یک وجود دارد

فرماندار زنجان با بیان اینکه احتمال تعطیلی برخی صنوف از جمله گروه یک در این شهرستان وجود دارد و گفت: وضعیت کنونی شهرستان بحرانی است و ناگزیر به عملی کردن چنین تصمیمی شده ایم.

تصویر احتمال تعطیلی برخی اصناف گروه یک وجود دارد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، رضا عسگری اظهار کرد: شهرستان زنجان در وضعیت حادی قرار دارد و شیوع بیماری کرونا بیش از گذشته در این منطقه قربانی می‌گیرد و برای کنترل این شرایط، نیاز به اتخاذ تصمیمات جدیدی همچون تعطیلی ناوگان اتوبوس‌رانی شهر زنجان داشتیم که از دیروز اقدامات لازم در این رابطه انجام شد.

وی تصریح‌ کرد: با توجه به اینکه هنوز در مرکز شهر علی‌رغم تعطیلی اصناف و بازار، هنوز شاهد تجمعات هستیم، تصمیم گرفته شد ناوگان اتوبوس‌رانی تا بازگشت شرایط به حالت معمول، از جابه‌جایی مسافر خودداری کند و در این رابطه ابلاغیه لازم به شهرداری ارسال شده است. همچنین در صورت تصویب ستاد کرونا تعدادی از اصناف مشمول گروه یک نیز باید تا بازگشت شرایط تعطیل شود.

این مسئول، با تاکید بر اینکه شهروندان باید بدانند در شرایطی قرار داریم که تعداد بستری بیماران کرونایی از افرادی که بهبود یافته و ترخیص می‌شوند، پیشی گرفته است، گفت: این مورد زنگ خطری است و باید بیش از گذشته خانواده‌ها به هشدارها توجه کرده و پروتکل‌ها را رعایت کنند. در صورت نیاز از منزل خارج نشده، حتماً از ماسک استفاده کرده و از دورهمی‌های خانوادگی اجتناب کنند.

فرماندار زنجان با تاکید بر اینکه نظارت‌ها تشدید یافته و اجازه نمی‌دهیم با سلامت جامعه بازی شود، افزود: ورود به شهر زنجان از سایر نقاط ممنوع است و ناظران و دستگاه‌های ذی‌ربط باید توجه لازم را به این موضوع را داشته باشند. همچنین برگزاری هرگونه تجمع همچون مراسم عروسی و عزا مطلقاً ممنوع است و در صورت مشاهده آن با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد. زمان فعلی با توجه به بحرانی بودن شرایط، اجازه مماشات به کسی را نمی‌دهد.

عسگری همچنین به رایزنی انجام شده برای استمهال وام‌ها اشاره کرد و یادآور شد: با نامه‌نگاری‌ انجام شده و موافقت بانک مرکزی، وام اصنافی که در این شرایط و به علت مصوبات تعطیل شده‌اند، استمهال خواهد شد و در مورد چک‌ها نیز این امر صدق می‌کند. همه سعی مسئولان این است که آسیب‌ها را به حداقل ممکن برسانند تا وضعیت رو به بهبود برود؛ هر چند این امر بدون همکاری مردم امکان‌پذیر نخواهد بود. ما از شهروندان درخواست داریم حتماً هشدارها را جدی بگیرند، چون وضعیت در شرایط بسیار بحرانی است.

منبع: ایسنا

283377