افزایش 3.7 درصدی بهره گیری از پست در گنبدکاووس تحت تاثیر شرایط کرونایی

سرپرست اداره پست گنبدکاووس گفت که ۳۸۲ هزار و ۲۶۵ فقره مرسوله پستی در دوران کرونا (سال ۹۹) از این شهرستان به سایر مناطق استان و کشور ارسال شد که در مقایسه با میانگین سال قبل آن ۳.۷ برابر بیشتر بوده است.
تصویر افزایش 3.7 درصدی بهره گیری از پست در گنبدکاووس تحت تاثیر شرایط کرونایی

به گزارش سایت خبری پرسون از گلستان ، مهدی رجبلو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران یادآور شد که از سال ۹۲ تا ۹۸ در مجموع ۷۱۷ هزار و ۱۵۷ فقره انواع مرسولات پستی ( سالانه ۱۰۲ هزار مرسوله) از طریق اداره پست گنبدکاووس به سایر مناطق ارسال شده بود.

وی، مجموع مرسولات پستی ارسالی مردم گنبدکاووس در سال ۹۹ و از طریق اداره پست را ۳۸۲ هزار و ۲۶۵ فقره اعلام کرد و افزود: باتوجه به رونق تجارت الکترونیک، ۲۹۱ هزار و ۲۲۶ فقره آن مربوط به بسته‌های ارسالی توسط فروشگاه‌ها و شاغلان فضای مجازی این شهرستان بوده است.

سرپرست اداره پست گنبدکاووس با اشاره به تعطیلی بخش قابل توجه‌ای از کسب و کارها به دلیل شرایط کرونایی کشور، گفت: کارشناسان اداره پست به عنوان متولی طرح تجارت الکترونیک با مراجعه حضوری به فروشگاه‌ها و تولیدکنندگان، آنان را تشویق به فعالیت در فضای مجازی می‌کنند و راهکارهای مناسب تبلیغات و جذب مشتری را نیز ارائه می‌دهند.

رجبلو ادامه داد: طراحی سایت اختصاصی لازمه فروش ایمن و مطمئن در فضای مجازی است لذا کارشناسان این مجموعه با ۵۰ درصد کمتر از نرخ بازار برای فروشگاه‌ها و تولیدکنندگان سایت مورد نظر را طراحی و مناسب‌ترین قیمت را برای ارسال بسته‌ها تعیین می‌کنند.

وی ادامه داد: تاکنون چند نشست کارگروه شهرستانی تجارت الکترونیک باهدف معرفی افراد فعال در حوزه مشاغل خانگی و نیز تولیدکنندگان از طریق برخی ادارات گنبدکاووس برگزار شده است.

سرپرست اداره پست گنبدکاووس گفت که هم‌اکنون هزار و ۱۰۰ فروشگاه‌ پوشاک، کیف و کفش، صنایع دستی و لوازم زینتی گنبدکاووس در فضای مجازی فعالیت دارند که برای ۲۰ فروشگاه سایت تخصصی طراحی شده و ۱۰۰ سایت دیگر نیز برای فروشگاه‌های متقاضی تا پایان امسال طراحی می‌شود.

به گفته وی، اداره پست گنبدکاووس برای جابجایی مرسولات بخش‌ اداری با تعدادی از ادارات و نهادهای این شهرستان قرارداد همکاری منعقد کرده است.

رجبلو اضافه کرد: هم اکنون ۲۳ دفتر پیشخوان پستی در شهر گنبدکاووس و ۸۵ دفتر آی سی تی و نمایندگی توزیع مرسولات پستی در مناطق روستایی این شهرستان به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

گنبدکاووس با ۳۷۰ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۷۰ روستا در گستره پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع سکونت دارند.

منبع: ایرنا

282979