استاندار مرکزی:

یک‌هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال به موسسات بیمه سلامت اعطا شده است

استاندار مرکزی گفت: یک‌هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال در یک‌سال اخیر به موسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت این استان پرداخت شده‌ که ۴۷۰ میلیارد ریال از این منابع مالی به موسسات درمانی بخش خصوصی اعطا شده است.

تصویر یک‌هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال به موسسات بیمه سلامت اعطا شده است

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، سید علی آقازاده روز شنبه در دیدار با مدیر کل و کارکنان اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی افزود: بیش از ۹۷۰ میلیارد ریال از منابع مالی پرداختی در یک سال اخیر نیز به موسسات بخش دولتی و سطح یک روستائیان طرف قرار داد اداره کل بیمه سلامت این استان بوده است.

وی، از اجرای ۱۰۰ درصدی طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در استان مرکزی خبرداد و گفت: می‌طلبد که این موسسات نهایت همکاری و تعامل را به سازمان‌های بیمه گر داشته باشند تا از بروز سردرگرمی و مشکلات درمانی برای مردم استان جلوگیری شود.

استاندار مرکزی با تقدیر از مدیران بیمه سلامت این استان برای اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در استان و رفع مشکل مطالبات سنوات گذشته بیمارستان سینا ، خاطرنشان کرد: با توجه به ارایه خدمات گسترده سازمان بیمه سلامت ایران به مردم نیاز است این خدمات اطلاع رسانی شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی نیز در این نشست گفت: تمامی مطالبات معوق موسسات طرف قرارداد این اداره کل از سال ۹۶ تا ۹۸ تسویه شده‌ است.

«محمدرضا جیریایی» افزود: به‌روزرسانی مطالبات موسسه تشخیصی درمانی و طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در استان مرکزی به‌صورت ۱۰۰ درصدی اجرایی شده‌است.

وی ادامه داد: با اقدامات انجام شده زمینه حذف تدریجی دفاتر کاغذی بیمه‌ای نیز از ابتدای اردیبهشت ماه سال‌جاری همزمان با سراسر کشور در استان فراهم شده و امید می‌رود که تا تیر ماه امسال دفاتر کاغذی بیمه از چرخه درمانی حذف و فرآیند درمانی به‌صورت الکترونیکی برای بیمه شدگان در استان اجرایی شود.

بیش از ۹۷ درصد از مؤسسه‌های درمانی، بیمارستانی، آزمایشگاهی و داروخانه استان با اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی طرف قرارداد است.

282811