کاردار ایران در عربستان در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

دست و پا زدن عربستان در باتلاق خودساخته یمن

سعودی‌ها در رابطه با ادامه جنگ به شدت دچار مشکل شده‌اند و دلیل آن هم این است که در حال حاضر آمریکایی‌ها موافق ادامه جنگ نیستند و فروش تسلیحاتی به عربستان را متوقف کرده‌اند و صریحاً اعلام کرده‌اند که باید جنگ یمن تمام شود.

احمد دستمالچیان کاردار ایران در عربستان در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص جنگ یمن و عربستان عنوان کرد: مسئله یمن به یک مسئله پیچیده و غامضی تبدیل شده است که هم آمریکا و هم سعودی‌ها در این باتلاق خودساخته گیر کرده و مانده‌اند که چه باید بکنند.

دستمالچیان ادامه داد: به نظر می‌رسد که در رابطه با ادامه جنگ، سعودی‌ها به شدت دچار مشکل شده‌اند و دلیل آن هم این است که در حال حاضر آمریکایی‌ها موافق ادامه جنگ نیستند و فروش تسلیحاتی به عربستان را متوقف کرده‌اند و صریحاً اعلام کرده‌اند که باید جنگ یمن تمام شود.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر سالیان دراز گذشته عربستان هیچگونه دستاورد سیاسی - نظامی ولو کوچک نداشته و در این باتلاق گیر کرده و شکست خورده است خصوصاً الان که شهر مهم و استراتژیک معرب در آستانه سقوط است و قدرت استراتژیک نظامی یمنی‌‌ها در عرصه بیش‌تر از گذشته شده است و با حملات پهپادی و موشکی که به نقاط استراتژیک انجام می‌دهند عربستان به شدت دچار سرخوردگی شده است.

کاردار ایران در عربستان در پایان گفت: به نظر می‌رسد که آمریکا این مسئله را تحمل نکند و با فشار همه جانبه به عربستان باعث شود که این جنگ هرچه زودتر تمام شود چرا که باعث آبروریزی بیش‌تر آمریکایی‌ها خواهد شد.

246294

مطالب مرتبط