عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌و‌گو با پرسون عنوان کرد؛

تعیین تکلیف املاک بلااستفاده ارگان ها/ افزایش حاشیه نشینی در شهرها و مهاجرت به روستاها ثمره مشکلات مسکن

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مسکن بخش مهم و بزرگی از نیازهای مردم را تشکیل می‌دهد و طرح‌هایی که تا به امروز اجرا شده، پاسخگوی نیازها نبوده است. مردم به حاشیه نشینی و یا روستاهای نزدیک به شهر پناه می‌برند.
تصویر تعیین تکلیف املاک بلااستفاده ارگان ها/ افزایش حاشیه نشینی در شهرها و مهاجرت به روستاها ثمره مشکلات مسکن

انور حبیب‌زاده بوکانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی سایت خبری پرسون، گفت: وزارت راه و شهرسازی در دولت دوازدهم تلاش کرده است که بخشی از وضعیت و مشکلات حوزه مسکن را بهبود بخشند. واحدهایی ساخته شده و آماده واگذاری است.

وی ادامه داد: مسکن بخش مهم و بزرگی از نیازهای مردم را تشکیل می‌دهد و طرح‌هایی که تا به امروز اجرا شده است، پاسخگو نیازها نبوده است. مردم به حاشیه نشینی و یا روستاهای نزدیک به شهر پناه می‌برند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: واگذاری زمین از طریق بنیاد مسکن و دستگاه‌های مرتبط، اگر ضوابط و مقررات وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را رعایت نکند؛ قطعا باعث لطمه و مشکلات مجدد در حوزه مسکن می‌شود.

وی تصریح کرد: مسکن نیاز بزرگ جامعه امروز ایران است و امیدواریم دولت و مجلس اقدامات موثری انجام دهند. موضوع خانه‌های خالی یک مسئله بزرگ در کشور است. اجرایی شدن مالیات از خانه‌های خالی، بخشی از مشکلات این بخش را رفع می‌کند.

حبیب‌زاده در پایان گفت: طبق بودجه سال 1400، بانک‌ها، سازمان‌ها، وزارت خانه‌ها باید املاکی را که در اختیار دارند و استفاده ای ندارند را به فروش رسانند و تکلیف آنها را مشخص کنند.

282474