اعضای تیم ملی فوتبال در اولویت دریافت واکسن کرونا

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: مرحله اول تزریق واکسن بیشتر ورزشکاران المپیکی انجام شد و مرحله دوم دریافت واکسن آنها تا یک ماه دیگر صورت می‌گیرد.

تصویر اعضای تیم ملی فوتبال در اولویت دریافت واکسن کرونا

به گزارش سایت خبری پرسون، غلامرضا نوروزی درباره تاثیر کرونا در ورزش اظهار داشت: کار برای تمامی حوزه‌ها سخت شده اما کرونا برای ورزش پیچیده‌تر و مشکل‌تر است. چاره‌ای هم نیست و باید مبارزه کرده و برنامه داشته‌ باشیم تا بتوانیم از این شرایط بحرانی عبور کنیم. با توجه به وضعیت رنگ‌بندی که برای کشور به وجود آمده به جز اردوی تیم‌های ملی و مسابقات لیگ‌های برتر تمامی فعالیت‌های ورزشی به حالت تعلیق درآمده است. این دو حوزه هم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی درباره تزریق واکسن به ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته مرحله اول واکسیناسیون پارالمپیکی‌ها و اکثریت رشته های ورزشی المپیکی را در هفته قبل انجام دادیم. فقط تعدادی از ورزشکاران از مرحله اول باقی مانده‌اند که دلیل آن هم حضورشان در مسابقات انتخابی المپیک در خارج از کشور است. قرار است در اولین فرصت پس از بازگشت واکسیناسیون آنها هم انجام شود. بیشتر ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی مرحله اول واکسیناسیون را انجام داده‌اند.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره نام واکسن تزریقی به ورزشکاران گفت: نام این واکسن سینوفارم و چینی است که مورد تایید سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت کشورمان قرار گرفته است. البته ورزشکاران باید دو دوز تزریق کنند. مرحله اول انجام شده و بین 3 تا 4 هفته دیگر هم دوز دوم را تزریق خواهند کرد. فکر می‌کنم تا یک ماه دیگربیشتر ورزشکاران دوز دوم را هم دریافت می کنند.

نوروزی درباره احتمال تزریق واکسن به اعضای تیم ملی فوتبال ایران با توجه به احتمال برگزاری رقابت‌های انتخابی جام جهانی در بحرین توضیح داد: اولویت ما و مکاتباتی که صورت گرفته برای المپیکی‌ها بوده اما درباره اعضای تیم ملی فوتبال تاکنون اقدامی نشده است. البته با توجه به شرایط فعلی در صورت امکان‌پذیر بودن برای کشور آنها هم برای واکسیناسیون شدن در اولویت قرار می‌گیرند.

وی درباره باشگاه‌های متخلف از قوانین کرونایی عنوان کرد: به صاحبان همه باشگاه هایی که رعایت کرده و سلامتی خودشان و جامعه را مهم می دانند خسته نباشید می‌گویم. ما فقط نظارت و پیگیری می‌کنیم اما از فعالیت نکردن و تعطیل بودن تمام باشگاه‌های ورزشی اطمینان نداریم. بسته بودن باشگاه ها قانونی است که در کشور به وجود آمده و همه با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی باید به قانون احترام بگذارند.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در گفت و گو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران اضافه کرد: در حال حاضر تمام فعالیت‌های ورزشی به جز دو مورد ذکر شده باید تعطیل باشد و هر فردی غیر از این عمل کند، متخلف محسوب شده و باید پاسخگو باشد.

نوروزی درباره پیش بینی‌ اش از خارج شدن وضعیت کشور از شرایط قرمز کرونایی توضیح داد: باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود و توصیه مسئولان را جدی گرفت. این موضوع باید به فرهنگ تبدیل شود تا زنجیره انتقال ویروس قطع شود. میکروب قابل سرایت نیست و با یک میکروب‌کش و آنتی بیوتیک از بین می‌رود اما برای قطع شدن زنجیره انتقال ویروس باید پروتکل‌ها رعایت شود در غیر این صورت باز هم دچار بحران می‌شویم و این امر ادامه دارد. باید مردم مراعات کنند تا زنجیره ابتلا قطع شود.

وی اضافه کرد: خواهش می‌کنم ورزشکاران ما در این شرایط جان خود را به خطر نیندازند. هفته قبل مربی نخبه‌ و ارزشمند فوتبال ‌مان یعنی نادر دست نشان را از دست دادیم. همانگونه که قبل از عید هم دو ورزشکار دیگرمان جان خود را از دست دادند. همه باید رعایت کنند تا اتفاق ناگواری نیفتد. درباره وضعیت علی خسروی هم طبق اطلاعاتی که تا شب گذشته دارم حالش خوب است و وضعیت پایداری دارد.

283395