مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان:

اعتبارات طرح هادی امسال به ۲ هزار میلیارد ریال می رسد

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: امسال اعتبارات برای طرح های هادی به بیش از ۲ هزار میلیارد ریال می رسد.
تصویر اعتبارات طرح هادی امسال به ۲ هزار میلیارد ریال می رسد

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، حسن ظفری مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با پایان این مرحله از بهسازی روستایی، بیش از ۷۳ درصد از جمعیت روستایی استان همدان از طرح های بهسازی برخوردار شدند.

وی افزود: از ۹۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار استان همدان، بهسازی فاز اول بیش از ۷۳۱ روستا آغاز شده که تا کنون در حدود ۴۰۰ روستا به اتمام رسیده است.

ظفری با بیان اینکه شاخص بهسازی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور از ۳۹ هزار و ۴۶۵ روستا، ۵۵ درصد است، گفت: این درحالیست که شاخص بهسازی روستا‌های آغاز شده، بالای ۲۰ خانوار در سطح استان همدان بیش از ۸۰ درصد است به‌طوریکه این شاخص توانسته تاکنون بیش از ۷۳ درصد جمعیت روستایی را از اجرای فاز یک بهسازی روستا‌ها برخوردار کند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان تأکید کرد: اجرای طرح هادی به عنوان موثرترین و موفق‌ترین راه توانسته در سطح روستا‌ها زمینه و بستر تحولات فضای کالبدی را متناسب با تغییر و تحولات زندگی امروز در سطح کانون جمعیتی فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: سال ۹۹ بیش از یک میلیارد و ۴۰ میلیون ریال اعتبار به بهسازی روستا‌ها داده شده که با تخصیص ۸۴۰ میلیارد ریال در قابل ۲۷۷ پروژه تعلق گرفته که برنامه ریزی عملیاتی و اجرایی آن از ابتدای سال با سرعت در جریان است.

ظفری مطرح کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به اعتبارات قانون بودجه ۱۴۰۰ و ردیف‌های در اختیار و اعتبارات استانی در اختیار کمیته برنامه ریزی شهرستان ها، امسال سقف اعتبارات کمک به اجرای طرح‌های هادی با یک افزایش فزاینده‌ای به بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال برسد.

گفتتی است استان همدان دارای یک هزار و ۶۷ روستاست که از این تعداد ۸۷۹ روستا دارای دهیاری است.

282860