کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با پرسون:

اختلاف نظر گروه‌های داخلی عراق بر سر خروج آمریکا

اکراد عراق موافق حضور نظامیان آمریکا هستند و در طی اظهاراتی اعلام کردند که ما نمی‌خواهیم آمریکایی‌ها از عراق خارج شوند بلکه می‌خواهیم مأموریت‌شان را تغییر دهیم، این مسئله سبب شد که گروه‌های مقاومت یکنوا در مقابل این اظهارات بایستند و این اظهارات را محکوم کنند.
تصویر اختلاف نظر گروه‌های داخلی عراق بر سر خروج آمریکا

سید خلیل ساداتی کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص خروج آمریکا از عراق عنوان کرد: آمریکایی‌ها قصد دارند با ارائه پیشنهادهایی در زمینه همکاری‌های اقتصادی، امور بشر دوستانه، انتخابات، حقوق بشر و ... حملاتی که بر علیه منافع آمریکا و پایگاه‌های آمریکا انجام می‌شود را خنثی کنند.

ساداتی در ادامه اظهار داشت: مصطفی الکاظمی برای این‌که بتواند در داخل، جایگاهی برای خود ایجاد کند به دنبال این است که خروج نظامیان آمریکایی از عراق را پی‌ریزی کند، البته این‌که گفته می‌شود خروج نظامیان آمریکا از عراق، به معنی خروج کامل آمریکایی‌ها نیست بلکه چهارچوب کار آن‌ها تغییر می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد: این اقدامات با اظهاراتی که وزیر خارجه عراق کرد که جزو اکراد است و آن‌ها موافق حضور نظامیان آمریکا هستند و در طی اظهاراتی اعلام کردند که ما نمی‌خواهیم آمریکایی‌ها از عراق خارج شوند بلکه می‌خواهیم مأموریت‌شان را تغییر دهیم، سبب شد که گروه‌های مقاومت یکنوا در مقابل این اظهارات بایستند و این اظهارات را محکوم کنند. شخصیت‌هایی از نمایندگان مجلس عراق نیز نسبت به اظهارات وزیر خارجه واکنش نشان دادند.

این کارشناس مسائل منطقه در پایان خاطر نشان کرد: وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در گفتگوهای مرحله چهارم بیش‌تر در خصوص بهداشت عمومی، بیماری، کمک‌های بشردوستانه و ... مذاکره می‌کنند اما الکاظمی در مقابل این بیانیه اظهار کرده است که سفر ما در چهارچوب عقب‌نشینی و خروج نظامیان آمریکا از عراق تا پایان سال ۲۰۲۱ است.

330978