اتفاق تاریخی و جنجالی در اروپا

پرونده رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا بسته شد... این رقابت‌ها تعلیق شده است و به جای آن «سوپرلیگ اروپا» برگزار می‌شود.
تصویر اتفاق تاریخی و جنجالی در اروپا

به گزارش سایت خبری پرسون، شب گذشته خبری جنجالی اعلام شد که در تاریخ فوتبال اروپا سابقه نداشته است؛ لیگ قهرمانان اروپا تعلیق شد و از این پس «سوپرلیگ اروپا» برگزار می‌شود. رسانه‌های مختلف اروپایی از این رویداد به عنوان زلزله مهیب یاد می‌کنند.

12 باشگاه فوتبال اروپا به صورت رسمی از ایجاد لیگ جدیدی در فوتبال قاره سبز به نام «سوپر لیگ اروپا» خبر دادند.

یوفا و فیفا برای این 12 باشگاه امروز خط و نشان زیادی کشیدند ولی در نهایت به صورت رسمی لحظاتی پیش از برگزاری لیگی به نام سوپر لیگ اروپا با حضور باشگاه های مطرح از جمله بارسلونا، رئال مادرید، اینتر، میلان، یوونتوس و منچستر یونایتد خبر داده شد.

«سوپرلیگ اروپا» جایی برای رقابت قدرت‌های برتر فوتبال اروپاست، نه جایی که مثلا تیمی مثل یوونتوس به مصاف نماینده نروژ یا دانمارک برود. تیم‌های درجه دو و سه جایی در «سوپرلیگ اروپا» نخواهند داشت.

یوفا بعد از این اتفاق بیانیه‌ای صادر کرده و تمام تیم‌های بزرگ اروپا را تهدید به اخراج از کل فوتبال کرده است. از نظر یوفا برگزاری «سوپرلیگ اروپا» غیرقانونی است و تخلف دارد.

به دنبال همه‌گیری کرونا که منجر به خسارات فراوان به باشگاه‌های فوتبال شده است رئال مادرید، بارسلونا و ... تصمیم به راه‌اندازی تورنمنتی تحت عنوان «سوپرلیگ اروپا» گرفتند که هزینه‌های از دست رفته را جبران کند.

283319