رئیس اتاق اصناف زنجان:

اصناف مرکز شهر در رعایت تعطیلی ۱۰ روزه صدرنشین شدند

رئیس اتاق اصناف زنجان از بیشترین تمکین قانون تعطیلی 10 روزه در کسب‌ و کارهایی که در بازار سرپوشیده و مرکز شهر هستند، خبر داد.
تصویر اصناف مرکز شهر در رعایت تعطیلی ۱۰ روزه صدرنشین شدند

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، سیدمحمود موسوی با اشاره به اعمال محدودیت ۱۰ روزه برای فعالیت نکردن برخی از اصناف، اظهار کرد: پس از تبدیل وضعیت استان زنجان به شرایط قرمز کرونایی، با مصوبه ستاد پیشگیری از کرونا در استان، مشاغل گروه ۲ و ۳ به مدت ۱۰ روز اعلام شد.

وی افزود: بازرسی از اصناف با همکاری نیروی انتظامی، دانشگاه علوم‌پزشکی و اصناف، شبانه‌روزی انجام می‌شود. همچنین به همه اصناف استان اطلاع‌رسانی لازم انجام شده تا واحد مربوطه خود را تعطیل کنند.

این مسئول ادامه داد: تاکنون بیش از ۹۰ درصد اصناف منع فعالیت را رعایت کردند و این رعایت در بین کسب ‌و کارهایی که در بازار سرپوشیده و خیابان‌های اصلی و مرکز شهر است، نسبت به سایر موارد بیشتر رعایت شده است.

رئیس اتاق اصناف زنجان تصریح کرد: متاسفانه آرایشگاه‌های زنانه که در خانه‌ها فعالیت دارند، صنفی بودند که پایین‌ترین حد رعایت پروتکل‌ها را داشتند که این مهم می‌تواند در وهله اول برای سلامتی خود آنان مشکل ایجاد کند، البته با متخلفان برابر با قانون برخورد می‌شود.

موسوی خاطرنشان کرد: اگر اصناف از اجرای مصوبات خودداری کنند واحد مربوطه به مدت یک ماه پلمب می‌شود، همچنین اگر اصناف دوباره اقدام به فک‌پلمب کنند، واحد مربوطه به دستگاه قضایی معرفی می‌شود.

منبع: ایسنا

282812