کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با پرسون:

عقب‌نشینی آمریکایی‌ها از مواضع برجامی خود/ ایران در مسیر درست گام نهاده است

عقب‌نشینی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها از مواضع‌شان به دنبال مصوبه مجلس نشان می‌دهد که اراده ملت ایران و دولت ایران برای صیانت از حقوق ملت درست بوده و در حال طی کردن راه جدیدی برای احقاق حقوق ملت ایران هستیم و امیدوارم که دیپلمات‌های ما موفق شوند که آمریکا را سر عقل بیاورند.
تصویر عقب‌نشینی آمریکایی‌ها از مواضع برجامی خود/ ایران در مسیر درست گام نهاده است

محمدکاظم انبارلویی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص مواضع ایران در نشست وین عنوان کرد: موضع نظام جمهوری اسلامی ایران مشخص است. ما بارها اعلام کرده‌ایم که باید تمام تحریم‌ها لغو و راستی‌آزمایی شود.

انبارلویی در ادامه اظهار داشت: تلاش دیپلمات‌های ما برای متقاعد کردن آمریکا و اروپا برای بازگشت به تعهدات‌شان قابل تقدیر است و عقب‌نشینی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها از مواضع‌شان به دنبال مصوبه مجلس نشان می‌دهد که اراده ملت ایران و دولت ایران برای صیانت از حقوق ملت درست بوده و در حال طی کردن راه جدیدی برای احقاق حقوق ملت ایران هستیم و امیدوارم که دیپلمات‌های ما موفق شوند که آمریکا را سر عقل بیاورند.

وی همچنین تصریح کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران برداشتن همه تحریم‌ها بر اساس مفاد برجام چه تحریم‌های زمان اوباما و چه تحریم‌های زمان ترامپ است. بعد از برداشتن این تحریم‌ها ملت ایران و دولت ایران باید راستی‌آزمایی کند و مطمئن شود که آن‌ها فریبی در کار ندارند و اراده درستی برای برداشتن تحریم‌ها وفق مفاد برجام دارند، در این صورت می‌توانیم به توافق برجام و انجام تعهدات‌مان برگردیم.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها در نشست وین حق حضور نداشتند اما علامت‌هایی که می‌دهند مبتنی بر این است که آن‌ها نمی‌خواهند اوضاع را بحرانی‌تر از گذشته کنند و این یعنی ما داریم مسیر درستی را می‌رویم.

282759