تعریف پروژهای جدید باز آفرینی شهری در گیلان

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با بیان این که سال گذشته ۱۸ پروژه بازآفرینی شهری در استان اجرایی شده است از تعریف هشت پروژه جدید خبر داد.
تصویر تعریف پروژهای جدید باز آفرینی شهری در گیلان

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، ماکان پدرام مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با ارایه توضیحاتی در خصوص اقدام‌های انجام شده در زمینه بازآفرینی شهری، برنامه‌های سال جدید را تشریح کرد.

وی ابتدا با اشاره به این که سال گذشته ۱۸ پروژه بازآفرینی شهری در استان گیلان اجرایی شد، اظهار کرد: تکمیل پیست دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی دور تالاب عینک، احداث پل عابر پیاده و خانه سلامت سلیمان داراب در رشت و نیز جدول گذاری و پیاده‌روسازی اطراف حرم آستانه اشرفیه جزو پروژه‌هایی هستند که در سال ۹۹ تکمیل و تحویل داده شد.

وی در خصوص پروژه‌های جاری نیز توضیح داد و گفت: احداث خانه سلامت محله عینک و مرکز نهاد توسعه محله جزو پروژه‌هایی هستند که تا تیر ماه سال جاری به اتمام رسیده و افتتاح می‌شوند.

به گفته او ساخت خانه سلامت سلیمان داراب رشت، خانه سلامت محله عینک و احداث پل عابر پیاده رشت از جمله پروژه‌هایی هستند که در سکونتگاه‌های غیررسمی اجرایی شده یا در دست اجرا هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با بیان این که در سال جاری تکمیل پروژه‌های نیمه تمام سال‌های گذشته در اولویت قرار دارند، از تعریف هشت پروژه جدید خبر داد و گفت: ساماندهی رودخانه زرجوب، احداث ساختمان آتش‌نشانی در شهر لاهیجان، جمع‌آوری آب‌های سطحی اطراف حرم آستانه اشرفیه، بهسازی آسفالت معابر اطراف حرم آستانه اشرفیه، ادامه پروژه بهسازی و دیواره‌سازی نهر نه پیکران تالش، احداث فضای آموزشی در تالاب عینک رشت، برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای برای آحاد مردم و نیز دوره‌های آموزشی با همکاری دانشگاه گیلان برای مدیران شهری، پروژه‌های تعریف شده برای سال جاری به شمار می‌روند.

به گفته ماکان پدرام در استان گیلان بالغ بر ۵ هزار و ۳۴۶ هکتار بافت ناکارآمد شهری در ۳۰ شهر وجود دارد. از این میزان ۲ هزار و ۶۷۱ هکتار بافت فرسوده، هزار و ۵۳۸ هکتار سکونتگاه غیررسمی و هزار ۱۳۷ هکتار آن بافت تاریخی است.

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران، گفتنی است، گیلان دهمین استان پرجمعیت کشور و دومین استان پرجمعیت شمال ایران پس از استان مازندران است.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

282998