سرانه فضای آموزشی برای دانش آموزان استان مرکزی هشت درصد افزایش یافت

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: سرانه فضای آموزشی برای دانش آموزان این استان در دولت دوازدهم هشت درصد افزایش یافت.

تصویر سرانه فضای آموزشی برای دانش آموزان استان مرکزی هشت درصد افزایش یافت

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، حسین محمدی روز یکشنبه افزود: سرانه فضای آموزشی برای دانش آموزان استان مرکزی اکنون چهار و ۸۶ صدم متر مربع است در حالی که این شاخص تا پیش از دولت دوازدهم چهار متر و نیم متر مربع بود.

وی ادامه داد: این سرانه با ساخت و بهره‌برداری از ۹۲ طرح آموزشی در قالب ۵۵۵ کلاس درس با زیربنای ۸۳ هزار و ۳۵۳ متر مربع در دولت دوازدهم در دولت دوازدهم ایجاد شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی استاندارد سرانه فضای آموزشی دانش آموزی را هشت متر مربع عنوان کرد و گفت: میانگین فضای آموزشی برای دانش آموزان کشور پنج و پنج دهم متر مربع است.

محمدی، استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس استان مرکزی را از جمله برنامه‌های اولویت دار اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز استان برای جلوگیری از حوادث احتمالی در مدارس عنوان کرد و افزود: سامانه گرمایشی یک هزار و ۷۰ کلاس درس از سال ۹۶ تاکنون استانداردسازی شده‌ است.

وی یادآور شد: ۱۵ سالن آموزشی برای امور ورزش دانش‌آموزان استان مرکزی در دولت دوازدهم به بهره برداری رسیده و ۲۳۲ هزار مترمربع عایق رطوبتی و ایزوگام بام مدارس و ۳۰۷ هزار مترمربع محوطه مدارس استان در این مدت آسفالت شده‌ است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی از بهره برداری ۶ هنرستان در مدت فعالیت دولت دوازدهم در استان خبرداد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۹۹ کلاس درس به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش استان افزوده شده‌ است.

محمدی خاطرنشان کرد: برچیدن مدارس خشت و گلی، جمع‌آوری بخاری نفتی از مدارس استان، استانداردسازی سامانه گرمایش تمامی خوابگاه‌های شبانه روزی و حذف مدارس خشت و گلی در استان مرکزی از دیگر اقدامات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در این مدت بوده‌ است.

وی گفت: جمع آوری و کاهش ۳۰ درصدی مدارس کانکسی، مطالعه و طراحی برای ساختن نخستین مدرسه سبز در استان مرکزی، رشد بیش از ۳۰۰ درصدی تعهدات خیرین مدرسه‌ساز در امر مدرسه سازی، رشد بیش از ۸۰ درصد اعتبارات عمرانی منابع ملی و ۵۰ درصد اعتبارات عمرانی استانی از دیگر اقدامات ‌اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی در این مدت بود.

۲۴۲ هزار دانش آموز شامل ۲۲۰ هزار نفر در مدارس دولتی و ۲۲ هزار نفر در مدارس خصوصی استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

283149