مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

اولین جشنواره ادبی، هنری «بهار قرآن» برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بابیان اینکه نخستین جشنواره ادبی، هنری «بهار قرآن» در راه است، گفت: این جشنواره در قالب دو بخش ادبی کتاب، شعر و دلنوشته و داستان (فارسی و ترکی) و بخش هنری با موضوع فیلم کوتاه با موضوعات قرآن، عترت و رمضان برگزار خواهد شد.

تصویر اولین جشنواره ادبی، هنری «بهار قرآن» برگزار می شود

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، محمدربیع احمدخانی اظهار کرد: همزمان با ماه رمضان برنامه‌های مختلفی توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اجرایی می‌شود که با توجه به شیوع ویروس کرونا این برنامه‌ها به صورت مجازی است.


وی یکی از مهمترین برنامه‌های این اداره کل را جشنواره رمضان عنوان کرد و گفت: برنامه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی در قالب این جشنواره در چهار سطح ملی، منطقه‌ای، استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه امسال ششمین جشنواره فرهنگی و هنری رمضان برگزار می‎‌شود، افزود: این جشنواره با هدف تولید محتوا پیرامون ماه مبارک رمضان و همچنین برای حمایت از پویش در خانه بمانیم، مشارکت جمعی در راستای فاصله گذاری اجتماعی، ترویج فرهنگ در خانه ماندن، تقدیر از کادر پزشکی درمانی و خدماتی، خاطرات ماه رمضان و رزمایش همدلی و مهربانی در راستای مبارزه با بیماری کرونا برگزار می‌شود.


احمدخانی همچنین از برگزاری نخستین جشنواره ادبی، هنری «بهار قرآن» خبر داد و اضافه کرد: این جشنواره در دو بخش ادبی کتاب، شعر و دلنوشته و داستان (فارسی و ترکی) و بخش هنری با موضوع فیلم کوتاه با موضوعات قرآن، عترت و رمضان برگزار می‌شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار در این جشنواره تا ۱۳ اردیبهشت است، اضافه کرد: داوری آثار نیز ۱۸ اردیبهشت ماه انجام و مراسم اختتامیه نیز 21 اردیبهشت انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: شب شعر رمضان، مسابقه و نمایشگاه مجازی کتابت قرآن کریم، مسابقه کتابخوانی، نشست‌های ادبی با موضوع قرآن و عترت از دیگر برنامه‌هایی است که طی ماه رمضان اجرایی می‌شود

منبع: فارس

283335