کدام کشورها محدودیت گردشگری در ماه رمضان دارند؟

براساس آخرین خبرهای به‌دست آمده، اجرای محدودیت‌های گردشگری رمضان در برخی کشورها صورت گرفت.

تصویر کدام کشورها محدودیت گردشگری در ماه رمضان دارند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، دبی قانون پرده ماه رمضان برای رستوران‌ها را لغو کرد. مقامات عنوان کردند: رستوران‌های دبی دیگر نیازی به محافظت از سرو غذا در برابر دید رهگذران در ساعات روزه داری ندارند. این قانون جایگزین قوانین صادرشده سال‌های گذشته است که رستوران‌ها و مکان‌های غذاخوری را به پوشاندن از دید روزه داران ملزم می‌کرد.

امارات به گردشگری وابسته است و به دلیل همه گیری آسیب‌های زیادی به این بخش وارد شده است. این اقدام جدید در حالی انجام می‌شود که دبی برای تقویت اقتصاد خود از گردشگرانی استقبال می‌کند که ۹۰ درصد آنان خارجی و غیرمسلمان هستند.

واکسیناسیون عمومی چقدر برای دولت آب می‌ خورد؟

مهاجران به صورت دسته جمعی معروف به مودیک سفر می‌کنند. مودیک (Mudik) اصطلاحی در اندونزی برای فعالیت هایی است که مهاجران یا کارگران مهاجر برای بازگشت به زادگاه خود در تعطیلات مذهبی مانند عیدفطر انجام می‌دهند. محدیر افندی، وزیر فرهنگ این کشور در بیانیه‌ای با اشاره به ترس از انتشار ویروس و تلاش برای کاهش آن گفت: در سال ۲۰۲۱ مودیک انجام نخواهد شد، اما سفرهای ضروری انجام می‌شود. البته قاچاچیان و اسناد جعلی سفر برای دور زدن این ممنوعیت نیز بسیار مشاهده شده است.

با توجه به افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید، گردشگری ترکیه در معرض تهدید است و قرار است محدودیت‌ها تشدید شوند. طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری این کشور احتمالا دستور تشدید محدودیت‌ها را قبل از فصل حیاتی گردشگری اعلام خواهد کرد. این موارد شامل محدود کردن سفرهای بین شهری و کاهش تردد افراد زیر ۲۰ سال و بالای ۶۵ سال و تعطیلی اماکن ورزشی و تفریحی است. از دست دادن درآمد گردشگری طی همه گیری، اقتصاد ضعیف ترکیه را بیشتر تحت تاثیر قرار داده است.

سال گذشته، همه گیری درآمد گردشگری ترکیه را که منبع اصلی درآمد است با دوسوم کاهش به ۱۲ میلیارد دلار رساند. براساس اعلام اردوغان رستوران‌ها در ماه رمضان به صورت بیرون بر می‌توانند فعالیت کنند و ساعات منع تردد نیز از ۹ شب تا ۵ صبح است.

282989