رییس کل دادگستری استان مطرح کرد:

صیانت از انتخابات یک وظیفه همگانی است

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به اینکه انتخابات بسیار مهمی پیش رو داریم، بنابراین صیانت از  انتخابات یک وظیفه همگانی است و انتخاباتی است که دوستان و دشمنان نظام آن‌ را رصد می‌‌کنند، آنچه که تبلیغات بدخواهان را خنثی و به استواری و سرافرازی این نظام مقدس مثل گذشته مهر تایید خواهد زد مشارکت حداکثری مردم است.
تصویر صیانت از  انتخابات یک وظیفه همگانی است

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، علی اکبر گروسی در دومین جلسه ستاد استانی پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهارداشت: با توجه به اینکه انتخابات بسیار مهمی در پیش رو داریم، بنابراین صیانت از انتخابات یک وظیفه همگانی است و انتخاباتی است که دوستان و دشمنان نظام آن‌ را رصد می‌‌کنند، آنچه که تبلیغات بدخواهان را خنثی و به استواری و سرافرازی این نظام مقدس مثل گذشته مهر تایید خواهد زد مشارکت حداکثری مردم است.

وی با بیان اینکه همه ما در قبال مردم مسوول هستیم و باید در خدمت‌رسانی تلاش کنیم تصریح کرد: در این برهه زمانی که به علت بیماری کرونا و تحریم‌های ظالمانه تنگناهای اقتصادی بر مردم تحمیل شده است، مستلزم آن است که مدیران و کارگزاران کشور شبانه روز در خدمت مردم باشند و به رفع مشکلات آنها کمک و این به معنی خنثی شدن تبلیغات منفی دشمن است.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی افزود: نه تنها ستاد استانی پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی بلکه بلکه تمام مدیران در عرصه‌های مختلف وظیفه دارند با سعه صدر و اخلاق حسنه و دادن امید از ظرفیتهای زیادی که در همه دستگاهها وجود دارد و بخشی از این ظرفیتها هنوز استفاده نشده در خدمت مردم باشند و مردم را کمک کنند که مشکلاتشان کاهش یافته و زندگی و کسب و کارشان مثل گذشته رونق پیدا کند.

گروسی در ادامه به وظایف ستاد استانی پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی پرداخت و گفت: این جلسه در مورد پیشگیری است و ما باید بر اساس تجربیاتمان پیش‌بینی‌های لازم را باید انجام دهیم تا در برخی مواقع که احتمال به وجود آمدن مشکل وجود دارد درست و به موقع عمل کنیم.

این مقام قضایی افزود: در خصوص پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی، راهبردهایی از سوی ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی کشور در قوه قضاییه تنظیم و به استانها ابلاغ شده است که این راهبردها همگی کارشناسی شده و قانونی است و باید به آنها عنایت داشته باشیم چرا که متاثر از انتخابات گذشته است و ما نیز در استان در خصوص انتخابات با توجه به اقتضای موقعیت منطقه و محلی نیز تجربه‌هایی داشته‌ایم که در کنار راهبردهای ابلاغی این تجربیات را به کار خواهیم برد.

وی عنوان کرد: مدیرانی که در عرصه‌های انتخابات مسئولیت دارند باید به وظایف خود درست عمل کنند، خود کاندیداها و طرفداران آنها نیز باید بر با اخلاق مداری ورعایت شئونات اسلامی و انسانی از تخریب چهره های دیگر پرهیز و صادقانه و با رعایت اخلاق به رقابت بپردازند.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: ما صمیمانه و با جدیت دنبال آن هستیم که مشارکت خوبی با حضور مردم در انتخابات شاهد باشیم و با تخلف مدیران و مسولین برخورد خواهد شد و مسامحه را نخواهیم پذیرفت تا با اقداماتی که انجام می‌دهیم شاهد کمترین تخلف در استان باشیم.

انتهای پیام/

283021