کمک 40 میلیون تومانی بهزیستی گلپایگان برای مناسب سازی منازل معلولان

رئیس اداره بهزیستی گلپایگان گفت: در سال گذشته ۴۰ میلیون تومان برای مناسب سازی منازل معلولان گلپایگان پرداخت شده است.
تصویر کمک 40 میلیون تومانی بهزیستی گلپایگان برای مناسب سازی منازل معلولان

به گزارش سایت خبری پرسون از اصفهان، سیده فاطمه قائمی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه در حوزه توانبخشی یک هزار و ۶۰۰ مددجو تحت پوشش کمیته امداد گلپایگان هستند، اظهار داشت: ۱۰۰ نفر سالمند در مرکز سالمندان و ۶۵ نفر نیز در مرکز ذهنی دختران بالای ۱۴ سال گلپایگان نگهداری می‌شوند.

وی افزود: تاکنون ۱۶ میلیون تومان کمک هزینه درمان، ۲.۵ میلیون تومان کمک هزینه کاشت حلزون به دو نفر، حدود ۱۹ میلیون تومان کمک موردی به آسیب دیدگان کرونا، حدود ۱۳ میلیون تومان کمک خرید خدمات توان‌پزشکی، گفتار درمانی، کاردرمانی و ارتوپد فنی، ۱۵ میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان، ۳۰ میلیون تومان کمک موردی به ۳۰ ناتوان دارای معلولیت درجه بالا و ۸۲ میلیون تومان از طریق CBR در خصوص اشتغال و درمان به مددجویان روستایی کمک شده است.

پرداخت ۴۰ میلیون تومان کمک به مناسب سازی منازل برای معلولان

رئیس اداره بهزیستی گلپایگان با بیان اینکه ماهانه ۲۵۰ هزار تومان بابت حق پرستاری به افراد دارای ضایعه نخاعی با درجه معلولیت بالا پرداخت می‌شود، افزود: برای مناسب سازی مسکن معلولان ۴۰ میلیون تومان به ۱۵ نفر پرداخت شده است.

وی افزود: مهمترین مشکلات حوزه توانبخشی، با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم‌ها کمک‌ها جوابگوی هزینه معیشتی و درمان و مسکن آن‌ها نیست.

۴۰۰ زن سرپرست خانوار در گلپایگان

قائمی با بیان اینکه در حوزه اجتماعی ۴۰۰ نفر زن سرپرست خانوار تحت پوشش ماهانه مستمری دریافت می‌کنند، گفت: پنج میلیون کمک هزینه خرید تبلت به دانش‌آموزان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه چهار مرکز مشاوره عمومی و یک مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در گلپایگان وجود دارد، متذکر شد: در بخش اورژانس، ۵۷ مورد مداخله در بحران، ۳۷ مورد خدمات سیار، ۱۵۰ مشاوره متقاضیان طلاق انجام شده است، بد سرپرستی، کودک آزاری، همسر آزاری و اقدام به خودکشی بیشترین مراجعات به اورژانس اجتماعی گلپایگان است.

غربالگری بینایی ۱۴۶۰ کودک گلپایگانی

رئیس اداره بهزیستی گلپایگان عنوان کرد: در حوزه پیشگیری از معلولیت در طول سال غربالگری شنوایی برای ۷۳۷ کودک و غربالگری بینایی برای هزار و ۴۶۰ کودک گلپایگانی انجام می‌شود.

وی از پرداخت حدود ۸۰۰ میلیون «یاری‌برگ» درمان اعتیاد در سال ۹۹ خبر داد و افزود: در کمپ ترک اعتیاد حدود ۲۵۲ نفر و در مرکز درمان و بازتوانی ابن‌سینا حدود ۳۶۰ نفر از معتادان شهرستان گلپایگان درمان شدند.

۸۷ طرح اشتغالزایی در گلپایگان

قائمی گفت: سال گذشته ۸۷ طرح اشتغال با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۳۵۰ میلیون کمک تسهیلاتی از طرف بهزیستی برای مددجویان و ۳۷ طرح اشتغال با کمک پرداخت وام ۵۰ میلیونی ایجاد شده است.

منبع:مهر

283231