هشدار کمیسیون برق سازمان نظام مهندسی یزد نسبت به راه اندازی کولرهای آبی

کمیسیون برق سازمان نظام مهندسی یزد نسبت به هرگونه سهل انگاری در راه‌اندازی، تعمیر و آماده‌سازی کولرهای ابی هشدار داد..
تصویر هشدار کمیسیون برق سازمان نظام مهندسی یزد نسبت به راه اندازی کولرهای آبی

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، کمیسیون تخصصی برق در جلسه اخیر خود، برای پیشگیری از هرگونه خطرات احتمالی در این زمینه با توجه به گرم شدن نسبی هوا و شروع راه اندازی کولر ها، از مهندسین برق درخواست کرد تمهیدات لازم را در این زمینه به کار گیرند و مردم نیز برای این منظور از برقکار های متخصص و دارای مهارت کافی استفاده و بدانند که هرگونه سهل انگاری در این زمینه ممکن است خسارات جبران ناپذیری به بار آورد.

بر اساس این گزارش، برای تغذیه برق کولر لازم است سه رشته سیم مجزا از جعبه فیوز تا کلید کولر و بدون اشتراک با سایر مدارهای برق مورد استفاده قرار گیرد. همچنین از محل کلید کولر تا جعبه تقسیم داخل کولر، استفاده از یک کابل ۵ رشته ای مناسب الزامی است.

در هنگام راه اندازی کولر نیز قبل از هر گونه اقدامی لازم است ایزولاتور چهار پل مربوط به برق کولر قطع و سرویس انجام گیرد.

در این گزارش تاکید شده است که در زمان آماده سازی کولر برای استفاده نیز باید دقت شود که پاشش آب در هیچ قسمت از کولر با مدار برق تداخل نکند.

در پایان گزارش از مردم استان خواسته شده است برای عملکرد بهتر کولر و صرفه جویی در آب و برق و نیز دریافت هوای مطبوع، حتماً از سایه بان کولر استفاده کنند.

گفتنی است متأسفانه هر ساله با گرم شدن هوا و شروع راه اندازی کولر ها، برخی سهل انگاری ها موجب خسارت های مالی و جانی برای افراد شده است.

انتهای پیام/

283049