آذربایجان غربی

مهمترین اخبار

گزارشی اختصاصی پُرسون از یک اقدام جهادی و مدیریت بحران پیش از وقوع حادثه؛

چگونه از خاموشی گسترده و طولانی در این شهر جلوگیری شد؟

خرابی ناگهانی ترانسفورماتور اصلی پست فوق توزیع برق تکاب در ایام عید نوروز ۱۴۰۳ موجب شد تا احتمال خاموشی گسترده چند ماهه در انتظار این شهرستان باشد اما...
فرماندار تکاب با بیان اینکه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به گونه ای باشد که در ذهن نسل جوان به عنوان صیانت از خود غالب گردد، گفت: ادارات، دستگاه های اجرایی و اعضای ستاد عفاف و حجاب تکاب با سرلوحه قراردادن فرمایشات مقام معظم رهبری، محوریت سبک زندگی ایرانی و اسلامی را در میان مردم ترویج و تبیین کنند.
حجت الاسلام مصطفی کوهی امام جمعه تکاب:

صبر ایران در مقابل رژیم کودک کش صهیونیستی اندازه‌ای دارد

مردم روزه دار تکاب همزمان با سراسر کشور در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه و محکومیت جنایت های رژیم غاصب صهیونیستی با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل در خیابان های این شهر راهپیمایی کردند.
اولین جلسه شورای اداری تکاب در سال ۱۴۰۳ امروز باحضور فرماندار و امامان جمعه اهل تشیع وتسنن این شهرستان، نماینده مردم شاهیندژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای تامین، بخشداران مرکزی وتخت سلیمان، روسای ادارات و مدیران دستگاه های اجرایی برگزارشد.
متاسفانه نه تنها بهره برداران بومی، گیاهان دارویی را به شکل بی رویه و غیر علمی جمع آوری می کنند بلکه در سال های گذشته به وفور مشاهده شده که افراد سودجو از شهرستان های همجوار به این شهرستان وارد می شوند و با برداشت بی رویّه برخی گیاهان دارویی، این گونه ها را قربانی زیاده خواهی خود می کنند.
فرماندار تکاب با تبریک فرارسیدن سال جدید و بهار طبیعت گفت: عملیات راهسازی تعریض، آسفالت و بازگشایی ۲ کیلومتر از ابتدای محور تکاب - شاهیندژ به پایان رسیده و اکنون زیر بار ترافیک جاده رفته است.
گزارش اختصاصی خبرنگار پُرسون تکاب؛

تکاب مقصد ویژه گردشگری در ایّام نوروز

شهرستان تکاب دارای بیش از یکصد اثر ملّی گردشگری باستانی و طبیعی ثبت شده است که مهمترین آنها مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری " تخت سلیمان "است که درسال ۱۳۸۲درفهرست آثار باستانی سازمان یونسکو به عنوان ۴ اثر جهانی کشور ثبت گردید.
فرمانده هنگ مرزی سردشت اعلام کرد: ۳۶۱ راس دام قاچاق در مرز‌های این شهرستان کشف شده است.
دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از حضور باشکوه مردم در انتخابات روز جمعه ۱۱ اسفند قدردانی کرد وگفت: ما نیز باید با همه توان، محکم و استوار در راستای توسعه اقتصادی خود بایستیم تا دشمن را خسته کنیم.
رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: حکم بدوی قصاص نفس نامادری «آوا» دختربچه چهار ساله ارومیه‌ای صادر شد.
زمین لرزه ای به بزرگی ۳.۲ ریشتر حوالی خوی را لرزاند.
با توجه به سرریز شدن برخی رودهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه به نظر می‌رسد که زمان مناسبی برای باز کردن دریچه سدها و رهاسازی آب فرا رسیده است.
دقایقی پیش، زلزله ای به بزرگی ۳.۷ ریشتر استان آذربایجان غربی را لرزاند.
با گذشت یک سال از زمین لرزه ۵/۹ ریشتری در شهرستان خوی، هنوز تعدادی از اهالی شهرستان که در جریان زمین لرزه واحد‌های مسکونی آن ها تخریب شده‌، در چادر و کانکس به سر می‌برند.
رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی در خصوص صدور هشدار نارنجی و اینکه احتمال خسارت بالا نیز پیش بینی می‌شود، گفت: اثرات این مخاطره لغزندگی، کاهش دید و اخلال در ترددهای شهری و جاده‌ای به سبب بارش برف خواهد بود.