آذربایجان غربی

دقایقی پیش، زلزله ای به بزرگی ۳.۷ ریشتر استان آذربایجان غربی را لرزاند.
با گذشت یک سال از زمین لرزه ۵/۹ ریشتری در شهرستان خوی، هنوز تعدادی از اهالی شهرستان که در جریان زمین لرزه واحد‌های مسکونی آن ها تخریب شده‌، در چادر و کانکس به سر می‌برند.
رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی در خصوص صدور هشدار نارنجی و اینکه احتمال خسارت بالا نیز پیش بینی می‌شود، گفت: اثرات این مخاطره لغزندگی، کاهش دید و اخلال در ترددهای شهری و جاده‌ای به سبب بارش برف خواهد بود.
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی:

بیش از ۱۰۰ کیلوگرم هروئین در پلدشت کشف شد

ناصر عتباتی گفت: ماموران اداره اطلاعات از یک دستگاه تریلی ایرانی در شهرستان پلدشت بیش از ۱۰۰ کیلوگرم هروئین کشف و ضبط کردند.
رئیس حوزه فرآورده های طبیعی،سنتی و مکمل آذربایجان غربی از افزایش 80 درصدی توزیع قوطی شیر خشک در آذر ماه سال جاری نسبت به سال گذشته در استان خبر داد.
خبری مبنی بر اینکه یک میلیون تن سیب آذربایجان غربی در آستانه فاسد شدن قرار دارد، دست به دست می چرخد و گفته شده برای تولید این میزان محصول یک‌سوم حجم فعلی دریاچه ارومیه آب مصرف شده.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت: نوسازی و اصلاح شبکه آبرسانی شهرها و روستاها در اولویت ما قرار دارد و عملیات اصلاح در روستاهای یزدکان و عذب به طول یک هزار و ۱۵۰ متر در دی ماه جاری انجام شده است.
تنها یک روز بعد از شروع توزیع شیر رایگان در استان آذربایجان غربی، خبری مبنی بر مسمومیت تعدادی دانش آموز در چهاربرج میاندوآب منتشر شد.رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات یهداشتی درمانی میاندوآب بیان کرد: نمونه شیر‌های توزیع شده به آزمایشگاه ارسال شده و منتظر جواب و علت مسمومیت دانش آموزان هستیم.
مدیر پایگاه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب از لزوم ارائه گزارش از عملکرد ۱۵ ساله این مجموعه به یونسکو خبر داد و گفت: باید در سال ۲۰۲۵ گزارشی از انجام تعهدات مجموعه میراث جهانی ارائه دهیم. حفاظت و حراست بسیار خوب بوده و به سمت احیا حرکت خواهیم کرد.
امام جمعه ارومیه صبح امروز با حضور در سالن اجتماعات خلیفه گری ارامنه ارومیه با جمعی از هموطنان مسیحی، ارامنه و آشوری دیدار و سال جدید میلادی را به آن ها تبریک گفت.
به یاد شهدای دانش‌آموز حادثه کرمان؛

کودک مراغه‌ای با هدیه تولدش ۲ زندانی را آزاد کرد

رییس زندان مراغه گفت: یکی از دانش‌آموزان این شهرستان هدیه تولدش را به یاد شهدای دانش‌آموز حادثه کرمان، برای آزادی ۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد هزینه کرد.