تحلیلگر مسائل غرب آسیا در گفت وگو با پرسون:

تجاوز به بهانه خطرات محور مقاومت در منطقه/ بایدن مقلد سیاست‌های ترامپ

دولت آمریکا مدعی است دنبال روند دیپلماسی در حل مسائل منطقه‌ای است اما در عمل می‌بینیم که در ابتدای دولت، بایدن دستور حمله مستقیم نظامی را صادر می‌کند و این همان کاری است که ترامپ نیز انجام می‌داد. رسانه‌های آمریکایی برای توجیه تجاوز آشکار آمریکا به سوریه و عراق، در صدد هستند که خطرات مقاومت را در منطقه به ویژه در عراق، بزرگنمایی کنند.
تصویر تجاوز به بهانه خطرات محور مقاومت در منطقه/ بایدن مقلد سیاست‌های ترامپ

فرزان شهیدی تحلیلگر مسائل غرب آسیا در گفت وگو با سایت خبری پرسون، در خصوص حمله آمریکا به مرز سوریه و عراق بیان کرد: حمله آمریکا به مرز عراق و سوریه یک تجاوز آشکار و نقض تمامیت ارضی این دو کشور محسوب می‌شود. این حمله اولین حمله دولت بایدن بود که با دستور مستقیم وی انجام شد و مورد محکومیت عراق، سوریه، جمهوری اسلامی ایران، چین و روسیه قرار گرفت.

شهیدی تصریح کرد: رسانه‌های آمریکایی برای توجیه این تجاوز و نقض حاکمیت کشور دیگر، در صدد هستند که خطرات مقاومت را در منطقه به ویژه در عراق، بزرگنمایی کنند.

وی ادامه داد: دولت آمریکا مدعی است دنبال روند دیپلماسی در حل مسائل منطقه‌ای است اما در عمل می‌بینیم که در ابتدای دولت، بایدن دستور حمله مستقیم نظامی را صادر می‌کند و این همان کاری است که ترامپ نیز انجام می‌داد. آمریکایی‌ها با کمال تعجب شاهد این هستند که دولت بایدن همان سیاست‌های ترامپ را دنبال می‌کند.

این تحلیلگر مسائل غرب آسیا تشریح کرد: این حمله از تأیید و حمایت غربی‌ها و به ویژه اروپایی‌ها برخوردار شده است. در مقابل قطب شرق یعنی چین و روسیه و همچنین محور مقاومت که در رأس آن جمهوری اسلامی ایران قرار دارد در تقابل همیشگی خود با دولت آمریکا هستند، چه جمهوری‌خواه باشد و چه دموکرات و این نقض آشکاری که دولت آمریکا انجام داد را محکوم کردند.

فرزان شهید در پایان گفت: این اقدامات در قالب موازنه قدرت هم بین شرق و غرب و هم بین محور مقاومت و آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدین‌شان در منطقه قابل ارزیابی است.

245983

مطالب مرتبط