گزارش پرسون از اجرایی نکردن تصمیمات ستاد ملی کرونا؛

صدور بخشنامه از دولت، اجرا نکردن از سوی مدیر

تخطی مدیران ادارات از بخشنامه‌های ستاد ملی کرونا به راحتی انجام می شود و در این بین کارکنان که با وجود بیمارهای زمینه‌ای مجبور به حضور در محل کار هستند به نوعی با جان خود بازی می کنند. حالا سوال این است که مسئول جان کارمند و کارگر کیست؟

تصویر صدور بخشنامه از دولت، اجرا نکردن از سوی مدیر

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، با شدت گرفتن شیوع کرونا در کشور به ویژه کردستان عملا شاهدیم که با وجود دستورالعمل های ستاد ملی کرونا درباره وضعیت شهرهای قرمز، نارنجی و...، بسیاری از مسئولان حاضر نیستند که این بخش‌نامه ها که حکم مرگ و زندگی برای همه ما دارد را عملیاتی کنند.

طبق بخشنامه ستاد ملی کرونا در شهرهایی که در بحث کرونا دارای وضعیت قرمز هستند مشاغل گروه یک تنها حق فعالیت آنهم با رعایت کامل و صحیح پروتکل ها را دارند و نیز ادارات در این شهرها باید با یک سوم ظرفیت کارکنان خود، این روزها را سپری کنند.

ولی در عمل نه بازاری و نه مدیرکل و رئیس فلان اداره اهمیتی به تصمیمات ستاد ملی کرونا نمی گذارند، پس سیاه شدن وضعیت کشور به ویژه استان کردستان در بحث کرونا امری طبیعی است و نباید در آینده به دنبال علت آن بگردیم زیرا علت آن ما و مدیران بی تفاوت و سهل انگار هستند.

تخطی مدیران ادارات از بخشنامه‌های ستاد ملی کرونا به راحتی انجام می شود و در این بین کارکنان که با وجود بیمارهای زمینه‌ای مجبور به حضور در محل کار هستند به نوعی با جان خود بازی می کنند حالا سوال این است مسئول جان کارمند و کارگر کیست؟ آیا مدیر و رئیس هزینه‌های درمانی و خدایی ناکرده فوت نیروی خود را تقبل می کند؟!

بخشی از ادارات سطح کل کردستان عملا و رسما بخش نامه‌های ستاد ملی کرونا را نادیده گرفته‌اند و برای به اصطلاح خوش خدمتی و این که نشان دهند که ما همیشه پای کار بوده و هستیم با تمام ظرفیت خود در این روزهای سیاه کرونایی در محل کار حضور دارند و معنای این جمله می‌شود فاجعه، فاجعه‌ای که بی شک هم مدیر و رئیس فلان اداره مسئول آن است و هم مسئولان در ستاد کرونا که نه نظارتی دارند و نه توبیخی برای مدیران قانون شکن.

یکی از کارکنان همین ادارات قانون شکن در این باره به خبرنگار پرسون گفت: متاسفانه علیرغم اینکه ستاد ملی کرونا در بحث حضور کارکنان در ادارات در شرایط بحرانی کرونا بارها جداول و گروه بندی ها را اعلام کرد، ولی مدیر اداره ما بدون توجه به تصمیمات ستاد ملی کرونا اجازه نمی‌دهد که دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا اجرا شود و همین باعث شده است که در این روزها مبتلایان زیادی به کرونا در اداره داشته باشیم.

وی افزود: چه کسی به جز مدیر، مسئول سلامتی و خدایی ناکرده مرگ کارمند است؟ چه کسی باید جوابگوی خانواده کارمندی که قربانی خودخواهی و جبهه‌گیری مدیر در مقابل تصمیمات ستاد ملی کرونا خواهد بود؟

البته تا زمانی که نظارت وجود نداشته باشند و کشور با «تعارف» و «بفرمایید» پیش برود، بی‌گمان نباید انتظار داشت که کرونا تضعیف شود.

با این حال در بازار و بخش خصوصی وضعیت بسیار بغرنج تر است.

در سطح شهر سنندج عملا خبری از نظارت‌های دولتی بدان معنا که از آن سخن می‌رانند نیست و بسیاری از مشاغلی که طبق تصمیمات ستاد ملی کرونا برای حفظ سلامتی مردم باید تعطیل باشند، با آسودگی خیال همچنان به کار خود مشغولند و به نوعی در خدمت شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا می‌باشند.

بیشتر مشاغل گروه های 2، 3 و 4 در سنندج و دیگر شهرستان های کردستان این روزها عملا فعالیت دارند و مشخص نیست که ناظر و ناظرین محترم که همواره دم از استیلای کامل بر بازار می‌زنند، کجا حضور دارند؟

از روزی که محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها در کشور آغاز شده است نه تنها در بحث کرونا رو به بهبودی نرفته‌ایم، بلکه بسیاری از آمارهای ابتلا و مرگ بر اثر ابتلا به این بیماری بیشتر از گذشته شده است و به گفته دکتر نمکی؛ وزیر بهداشت و درمان روزهای سیاهی در پیش‌رو داریم که این سخن وزیر بدان معناست که کمتر کسی به دستورالعمل های بهداشتی و اجتماعی عمل می‌کند.

با این وجود تاسف بارتر اینکه کارکنان برخی از ادارات که دستورالعمل های ستاد ملی کرونا را انجام می‌دهند در روزهایی که باید در خانه باشند، رخت مسافرت، مهمانی و تفریح بر تن می‌پوشند که این جای تاسف دارد، اگر قرار است که ادارات در شهرهای قرمز با یک سوم نیروهای خود کار کنند و دوم سوم دیگر در منزل قرنطینه شوند، این همه چادر مسافراتی که در دشت و دَمَن برپا شده‌اند، چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟!

بی گمان تا زمانی که به معنای واقعی بخش‌نامه های ستاد ملی کرونا اجرا نشود، وضعیت این بیماری نه تنها بهتر نمی‌شود بلکه روز به روز شاهد افزایش مبتلایان و فوتی‌های کرونا در کشور خواهیم بود و با روندی که در پیش گرفته ایم میزان فوتی‌های ما بر اثر این ویروس منحوس به جان‌باختگان هشت سال جنگ تحمیلی خواهد رسید.

آیین مهر ـ استان کردستان

283068