ثبت بیش از 5900 تخلف صنفی در استان سمنان

معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از ثبت ۵۹۱۲ مورد تخلف صنفی طی یکسال گذشته در این استان خبر داد.

تصویر ثبت بیش از 5900 تخلف صنفی در استان سمنان

به گزارش سایت خبری پرسون سمنان، مهدی یحیایی با اعلام این خبر اظهار کرد: این تخلفات اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه ، عدم ارائه فاکتور و عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق و غیره می باشد که طی انجام بیش از ۶۲ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان ثبت و ضبط شده است.

وی افزود: این بازرسی ها به منظور رصد وضعیت بازار کالا و خدمات و به ویژه کالاهای اولویت دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان سمنان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی رویه قیمت ها در قالب طرح های مختلف صورت گرفته است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان سمنان اضافه کرد: در این بازرسی ها تعداد ۵۱۳۵ فقره پرونده تخلف به ارزش ریالی ۳ هزار و ۴۲۰ میلیارد و ۹۲۰ میلیون و ۴۱۰ هزار ریال تشکیل و جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.
یحیایی اظهار کرد: در این مدت تعداد سه هزار و ۴۵۶ مورد شکایت مردمی به سامانه رسیدگی به شکایات مردمی (ستاد خبری) سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام شده است که با پیگیری بازرسان و کارشناسان نظارت و بازرسی سازمان ، ۹۷ درصد شکایات رسیدگی و منجر به نتیجه شده است.

وی گفت: در این بازه زمانی یک هزار و ۲۴۷ مورد گشت بازرسی مشترک با همکاری اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌ها، ادارات کل تعزیرات حکومتی، دانشگاه‌های علوم پزشکی، سازمان استاندارد، ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سایر مراجع مرتبط نیز انجام شده که از این تعداد، یک هزار و ۳۱۸ مورد پرونده تخلف تشکیل و به مراجع تعزیراتی ارسال شده است.

منبع:مهر

283185