مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان:

۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی به فعالان گردشگری پرداخت شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با بیان اینکه بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به واحدهای گردشگری و صنایع‌دستی زنجان پرداخت شد، گفت: این مهم توسط بانک‌های عامل و برای جبران خسارت ناشی از شیوع کرونا در سال گذشته محقق شد.

تصویر ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی به فعالان گردشگری پرداخت شد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، امیر ارجمند گفت: این تسهیلات در قالب وام‌هایی به تعداد ۵۴۷ طرح با اشتغال ۱۵۰۰ نفر به واحدهای گردشگری و صنعت‌گران صنایع‌دستی استان پرداخت و برای دریافت تسهیلات کرونا در استان ۶۲۳ پرونده تشکیل شد که ۷۶ پرونده مربوط به حوزه گردشگری و ۵۴۷ پرونده نیز مربوط به حوزه صنایع‌دستی است.

وی افزود: تاکنون واحدهای گردشگری استان که موفق به دریافت تسهیلات کرونا شده‌اند، شامل دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، اقامت‌گاه بوم‌گردی، هتل‌ها و مجتمع‌های خدماتی رفاهی و بین‌راهی است.

این مسئول بیان کرد: شناسایی، آموزش، پرداخت تسهیلات و حمایت از فعالان حوزه صنایع‌دستی و تاسیسات گردشگری شهرستان‌ها با هدف رونق تولیدات این حوزه و اشتغال‌زایی جزو مهم‌ترین برنامه‌های این اداره‌کل است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان خاطرنشان کرد: با وجود شرایط سخت کرونایی، توسعه کارگاه‌های صنایع‌دستی، توسعه تاسیسات گردشگری و افزایش صدور مجوز صنایع‌دستی و دفاتر خدمات مسافرتی و بوگردی‌ها در سال جهش تولید مورد توجه قرار گرفت.

283375