کشف 13 مورد احتکار و 21 پرونده قاچاق کالا در کرمان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از کشف 13 مورد احتکار در طرح نظارتی نوروز 1400 خبر داد و گفت: بیشترین احتکار مربوط به مرغ، برنج و نهاده های دامی بوده است
تصویر کشف 13 مورد احتکار و 21 پرونده قاچاق کالا در کرمان

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمان، مهدی حسینی نژاد در گفت و گو با خبرنگاران درخصوص طرح نظارتی ویژه نوروز1400 گفت: این طرح از 15 بهمن ماه سال قبل آغاز و تا 15 فروردین ماه جاری ادامه داشت.

وی تعداد بازرسی های انجام شده در شمال استان را 19 هزار و 575 مورد اعلام کرد که 11 هزار و 277 مورد آن فقط در شهرستان کرمان صورت گرفته است. ضمن این‌که 2161 پرونده صنفی در این بازه زمانی در استان تشکیل شده و بیش از 500 گزارش مردمی به صورت تلفنی، حضوری یا کتبی در این مدت داشته ایم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: در طرح نوروزی 1400، بیشترین بازرسی های انجام شده مربوط به واحدهای مرغ و ماهی، روغن خوراکی، مصالح ساختمانی(سیمان) و میوه و تره بار بوده است.

وی بیشترین پرونده های صنفی تشکل شده را مربوط به مرغ، میوه، پوشاک، کیف و کفش دانست و بیان کرد: بیشترین شکایات دریافتی به ترتیب مربوط به مرغ گرم، سیمان، روغن خوراکی و تخم مرغ بوده که بیشترین تخلفات صورت گرفته به ترتیب مربوط به عدم درج قیمت، گرانفروشی، عدم صدور فاکتور خرید، عدم صدور صورتحساب و احتکار بوده است.

حسینی نژاد از کشف 13 مورد احتکار در طرح نظارتی نوروز 1400 خبر داد و گفت: بیشترین احتکار مربوط به مرغ، برنج و نهاده های دامی بوده است.

وی ادامه داد: 21 مورد پرونده در زمینه قاچاق کالا نیز در استان تشکیل شده که بیشترین تخلفات قاچاق کالا به ترتیب مربوط به دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی، ماینر و لوازم پزشکی بوده است.

رییس سازمان صمت استان کرمان در پایان تعداد بازرسی توسط گشت های مشترک در طرح ویژه نوروز 1400 را 205 مورد اعلام کرد.

منبع: ایسنا

283092