مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی همدان:

معرفی ۲۳۷ واحد متخلف به مراجع قضایی

مدیر سلامت و کار دانشگاه علوم پزشکی همدان از معرفی و صدور اخطاریه به ۲۳۷ واحد متخلف در هفته گذشته به مراجع قضایی در استان خبر داد.
تصویر معرفی ۲۳۷ واحد متخلف به مراجع قضایی

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، لیدا رفعتی مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار کرد: به علت رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی ۸۸ واحد متخلف در طول هفته گذشته در استان همدان پلمب شدند.

وی افزود: همچنین متصدیان ۲۳۷ واحد متخلف در یک هفته گذشته به علت بی‌توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی به مرجع قضایی معرفی و برای آن‌ها اخطاریه صادر شد.
رفعتی گفت: بر اساس آمار ۳۶ درصد مردم استان همدان هنگام مراجعه به اماکن و مراکز عمومی از ماسک استفاده نمی‌کنند این در حالیست که زدن ماسک یکی از مهمترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا است.
وی تصریح کرد: میزان استفاده متصدیان و شاغلان مراکز و اماکن صنفی و صنعتی استان همدان از ماسک نیز مطلوب نبوده و ۳۴ درصد آن‌ها از ماسک برای محافظت خود در برابر ویروس کرونا استفاده نکردند.
مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: همچنین ۸۸ درصد شاغلان و کارمندان در ادارات و ۸۶ درصد فعالان در موسسه‌ها و بانک‌ها از ماسک استفاده کردند و درصد استفاده از ماسک از سوی مردم هنگام استفاده از وسایل نقلیه عمومی به پایین‌ترین حد خود یعنی ۶۴ درصد کاهش یافته است.


رفعتی بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن در شرایط قرمز کرونایی فعالیت شهربازی، باغ وحش، کافه و قهوه خانه ها، آموزشگاه ها، باشگاه‌های ورزشی سالنی، استخر‌های سرپوشیده و همایش‌ها تعطیل شده همچنین مراسم فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در این شرایط برگزار نمی‌شود.

283147