معاون استانداری کردستان خواستار شد:

ساماندهی کارگران فصلی در سنندج/ لزوم تشکیل شورای اسلامی کار

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان از ساماندهی کارگران فصلی در شهر سنندج خبر داد.

تصویر ساماندهی کارگران فصلی در سنندج/ لزوم تشکیل شورای اسلامی کار

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، خالد جعفری؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان امروز در جلسه شورای گفت ‌و گوی دولت و تشکلات کارگری و کارفرمایی اظهار داشت: یکی از خواسته‌ها و دغدغه‌های قدیمی مسئولان استانی به ویژه استانداری و شهرداری، موضوع ساماندهی کارگران فصلی در سطح شهر سنندج می‌باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: بنابراین امسال باید این دغدغه را به هر نحو ممکن حل کنیم، بدین منظور از شهرداری سنندج می‌خواهیم که زیرساخت های اجرایی شدن این مهم را فراهم آورد.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بنابراین باید یک ساختمان با امکانات مناسب و در شان کارگران از سوی شهرداری سنندج تعیین گردد تا وضعیت نابسامان و ناخوشایند کارگران در میادین شهری و... برطرف شود.

معاون استانداری کردستان تصریح کرد: از شهرداری سنندج درخواست داریم مصادف با هفته کار و کارگر که هفته آینده می‌باشد زیرساخت اجرایی شدن این برنامه را فراهم آورد.

وی افزود: باید شیوه‌های قدیمی رابطه بین کارگر و کارفرما هرچه سریعتر برطرف شود و اولویت ما حفظ شان و جایگاه کارگران باشد.

جعفری در ادامه سخنان خود گفت: ساماندهی کارگران فصلی ساختمان به معنای واقعی اگر اجرایی شود هم المان شهری آسیب نمی بیند و هم اینکه کارگران می توانند با استفاده از ضوابط تعیین شده در شان خود کار خود را انجام دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: از کارخانه‌های استان درخواست داریم که هر چه سریعتر نسبت به تشکیل شورای اسلامی کار اقدام کنند تا کارها به صورت برنامه‌ریزی شده پیش برود و در این میان حق کارگر یا حتی کارفرما پایمال نشود.

اردلان رضایی مطلق ـ استان کردستان

283280