حداقل تا دو هفته آینده:

عرضه اندام کرونا برای مردم با شدت ادامه دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با اعلام اینکه احتمال داده می‌شود بیماری کرونا در استان حداقل تا ۲ هفته دیگر با شدت ادامه داشته باشد، گفت: مواردی همچون اجرای پروتکل‌های بهداشتی، اعمال محدودیت‌ها با جدیت و مدیریت بیماران سرپایی در کاهش روند بیماری تاثیرگزار است.

تصویر عرضه اندام کرونا برای مردم با شدت ادامه دارد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، پرویز قزلباش در نشست با خبرنگاران که بصورت آنلاین برگزار شد، با اشاره به اینکه تعداد بیماران سرپایی کرونایی استان به ویژه شهر زنجان همچنان افزایشی است افزود: همین روند صعودی موجب افزایش بیماران بستری خواهد بود، بطوریکه روز گذشته ۱۲۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

وی اضافه کرد: کرونا در کل کشور به صورت بی سابقه‌ای با شیب تند در حال افزایش بوده و در استان زنجان نیز همزمان با کشور بیماری طغیان دارد بطوری که در برخی از شهرستان‌های استان از قبیل زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده میزان مراجعات قابل توجه است.

این مسوول یادآوری کرد: هم اکنون حدود ۸۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند و این در حالی است که با افزایش محدودیت‌ها، هنوز رعایت پروتکل‌ها در استان به حد مطلوب و قابل قبول نرسیده است.

وی با تاکید بر اینکه محدودیت های رنگهای قرمز و نارنجی باید با قاطعیت اعمال شود گفت: هرگونه مسامحه، سهل انگاری، سست گرفتن و عادی پنداری موضوع به همه آسیب خواهد زد و نباید صحت و سلامت مردم را با بی توجهی به پروتکلها به خطر بیندازیم.

قزلباش در خصوص سوالی در مورد اینکه آیا واکسن چینی از کیفیت و ایمنی مطلوب برخوردار است یا خیر، افزود: هم اکنون ۱۴ نوع واکسن با اثربخشی‌ها و ایمنی مختلفی در جهان توسط سازمان جهانی بهداشت مورد تایید قرار گرفته که واکسن چینی نیز یکی از این واکسن ها به شمار می رود.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر برای پیشگیری از شیوع کرونا و افزایش مرگ و میرها هر واکسنی که مورد تایید سازمان جهانی بهداشت و همچنین مورد تایید وزارت بهداشت کشور است و بر اساس اصول علمی تولید شده باید تزریق شود.

این مسوول با اشاره به میزان حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی در محل کار در شرایط قرمز کرونایی نیز خاطر نشان کرد: در این خصوص تمامی دستگاه‌هایی که خدماتی نیستند با یک سوم کارکنان می‌توانند فعالیت داشته باشند.

منبع: ایرنا

283051