گزارش و گفتگوی اختصاصی

این روزها وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور شرایط اقتصاد خانوار را با مشکل مواجه کرده است و به شکل عامیانه مردم صورت شان را با سیلی سرخ نگهداشته اند، بنابراین قناعت و صرفه جویی یکی از راهکارهای عبور از شرایط اقتصادی نفس گیر به حساب می آید.
بهشتی‌پور در گفت‌و‌گو با پرسون:

وقفه در مذاکرات به ضرر مردم ایران است

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: رها شدن مذاکرات و ادامه این وضعیت باعث فشار بیشتر به جامعه شده و این تأخیر اصلا به صلاح نیست.
کارشناس مسائل حقوقی و قضایی در گفتگو با پرسون:

رویکرد جدید دستگاه قضا باعث افزایش اعتماد مردم به این قوه می شود

اجرای صحیح و درست رویکرد رئیس قوه قضاییه مبنی بر تسریع بازگشت اموال مال‌باختگان خسارت دیده از اختلاس و پرونده‌های کلاهبرداری به بازآفرینی و افزایش اعتماد عمومی نسبت به قوه قضاییه و ایجاد امید در مردم نسبت به این موضوع که اگر حقی از آن‌ها ضایع شد می‌توانند در دادگستری به حق خودشان برسند، بسیار کمک خواهد کرد.
با توجه به آمار فوتی های کرونایی؛

طعم مرگبار بی تفاوتی!

561 فوتی و27هزار و 621 ابتلای جدید آمار دومین جمعه و دوازدهمین روز از شهریور ماه سالجاری بوده است. این در حالی است که علی اکبر آشوری مدیر مرکز مدیریت راه‌ها در گفت و گو با رسانه ها، از بروز ترافیک سنگین در آزادراه کرج- قزوین محدوده هشتگرد و ترافیک نیمه سنگین در برخی مقاطع جاده کندوان در این تاریخ، در گفت و گو با خبرگزاری ها خبر داده است.
یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با پرسون:

برای سنجش عملکرد دولت یک سال زمان نیاز است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قضاوت‌های زودهنگام و منفی در خصوص عملکرد تیم دولت به فضاسازی شباهت دارد؛ برای مشاهده نتایج اقدامات کابینه باید یک سال صبر کرد.
قصد ورود غیرقانونی یک نماینده مجلس به خط ویژه و متعاقب آن سیلی خوردن سرباز راهور حاضر در ماجرا، تا مدتها در فضای مجازی از داغ ترین هشتک ها بوده است. هشتک محاکمه عنابستانی که از هشتک های با رتبه بالا در توییتر می باشد، نشان داد که مردم از رفتار این نماینده ناراضی هستند و نوع عذرخواهی کردن و استفاده از کلمات؛ و حتی غرور یا فروتنی اش مورد توجه و نظارت دقیق هزاران چشم تیزبین قرار دارد.
رویدادهای اجتماعی در هفته ای که گذشت؛

جامعه در انتظار کنج آرام اخبار

هفته ای که گذشت فضای مجازی و واقعی کشورمان، آرام تر از هفته قبل تر خود بوده است. هضم خبرهای ناگواری هراز گاه از راه می رسند در هفته ای که از سرگذراندیم آرام تربوده است. جامعه در انتظار است که وادی خبرهای ناگوار به سر رسیده و جولان خبرهای خوش از همه سو آغاز شود.
مسعود اقبالی کارشناس فوتبال کشورمان درباره پیروزی تیم ملی فوتبال برابر تیم ملی سوریه توضیحاتی را بیان کرد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتخاب اسلامی برای ریاست سازمان انرژی اتمی حاوی پیامی است که این سازمان مرتبط با انرژی است و سیاسی و امنیتی نیست.
با اتمام دوران صدارت 8 ساله دولت روحانی خیل تخلفات زیرپوستی دولت روز به روز عیان تر می شود و این بار پرده از اشتباهات محمد باقر نوبخت برداشته شد.
نماینده مردم تبریز در مجلس در گفت و گو پرسون مطرح کرد؛

مجلس باید حاشیه‌سازی‌ها و لابی‌گری‌های منفی را به صفر برساند

آنچه که منفی و حاشیه است این است که عده‌ای بخواهند از این موارد استفاده کنند، کنار وزرای پیشنهادی باشند و یا بخواهند به نمایندگان مجلس وعده و وعیدهایی بدهند که خوشبختانه از ابتدا ورودشان به مجلس منع شد و نمایندگان به دنبال چنین مسائل و حواشی نیستند.
پرسون از افزایش پلاکارد تسلیت گزارش می دهد؛

تسلیت های کرونایی به سبک چاپ بنر/ رونق بر کسب و کار پیام های ترحیم

طبق آمارهای رسمی روزانه نزدیک به 700 نفر از هموطنان مان بر اثر ویروس نامرئی کرونا جانشان را از دست می دهند، گرچه برخی از مقامات وزارت بهداشت این آمار را تنها مختص بیمارانی می دانند که تست کرونای آنها به ثبت رسیده و فوت شده اند، اما عده ای از فوتی ها تست کرونا نداده اند یا با ضریب اشتباه تست آنها منفی شده است و مورد محاسبه مرگ و میر این ویروس قرار نگرفته اند.
در پی انتخاب معاون اقتصادی رییس جمهور؛

یارانه 450 هزار تومانی محسن رضایی در دولت رییسی شدنی است؟!

سوم شهریور بود. رسانه ها از انتصاب محسن رضایی به عنوان معاون اقتصادی رییس جمهور باخبر شدند. خبری که بسیاری را شوکه کرد و این انتصاب را نشان از فراجناحی بودن دولت سیزدهم دانستند.
با توجه به حمایت‌هایی که مقام معظم رهبری از مؤسسات دانش‌بنیان انجام دادند و این موضوع به یک فرهنگ تبدیل و ماندگار شد و هم اکنون نیز رو به رشد است، این مؤسسات توانستند در تنگناهایی که در جامعه وجود دارد، نجات دهنده کشور از بسیاری از نیازها باشند.
بازار ارز تنها بازاری در سطح جهان است که در آن شب و روز و تعطیلی معنا و مفهومی ندارد، زیرا به دلیل جهانی بودن نرخ آن و وجود نوسانات، در هر لحظه خرید و فروش صورت می‌گیرد.
یک استاد دانشگاه بیان کرد: یک حالت دوگانگی در صحبت‌های وزیر صمت وجود دارد. اهداف خوب و باعث ثروتمندشدن کشور می‌شود؛ اما اعداد نشان می‌دهد که یک مقدار رویاپردازی شده و برنامه‌ها به دور از واقعیت است.