یک نماینده مجلس در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

استیضاح وزیر، حق نمایندگان مجلس / عملکرد ضعیف کابینه

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: باید باور کنیم که زیر ساخت های کشور در طول 43 سال آن طور که باید ساخته نشده است و نمی توان گفت مشکلات برای این دولت یا آن فرد است.
تصویر استیضاح وزیر، حق نمایندگان مجلس / عملکرد ضعیف کابینه

هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پرسون اظهار داشت: بنده به عنوان مخالف 5 وزیر دولت سیزدهم قرار داشتم و همچنان حرف برای گفتن دارم و مخالف همان وزیران که منتقد انتخاب شان بودم هستم و این مخالفتم برای سایر وزیران دولت سیزدهم است.

وی افزود: درست است یک صد و چند نماینده به یک وزیر رای داده اند اما هر نمایندگان حق رای شان محترم است، بنده خودم به خیلی از وزیران و کابینه دولت سیزدهم انتقاد دارم و همچنان ادامه دارد، البته با عملکرد برخی از وزیران نیز موافق هستم.

این نماینده مجلس ادامه داد:حق هر نماینده در جایگاه نظارتی سوال و استیضاح است، وقتی تعداد ده امضا برای استیضاح صورت گیرد قابل اجرا است، به هر حال از 290 نماینده مجلس ده نماینده مخالف عملکرد وزیر خواهند بود و باید وزیران جوابگو باشند یا نمایندگان قانع می شوند یا از جواب سوالات قانع نخواهند شد.

چنارانی عنوان کرد: متاسفانه عملکرد ضعیف برخی از وزیران دولت سیزدهم موجب می شود که نمایندگان مجلس دست به استیضاح بزنند و به عملکردشان پاسخگو باشند.

وی در‌ پاسخ به این سوال که آقای رئیس جمهور در گفتگوی تلویزیونی که داشتند مشکلات اقتصادی این روزها کشور را به دوش دولت قبل و نمایندگان مجلس انداخته اند واقعا صحت دارد؟ پاسخ داد: مجلس شورای اسلامی به این دولت خیلی اعتماد کرد و رای بسیار بالایی به کابینه این دولت داد؛ نمی شود بگوییم همه ضعف هایی که وجود دارد مربوط به دولت گذشته است.

این نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار پرسون درباره اینکه آقای خاندوزی وزیر اقتصاد نیز پیش از این نماینده همین دوره از مجلس بوده است و شعارهایی برای کنترل تورم و رونق اقتصادی بیان می کردند، اما این روزها مردم با وضعیت اقتصادی مناسبی مواجه نیستند؟ گفت: باید باور کنیم که زیر ساخت های کشور در طول 43 سال آن طور که باید ساخته نشده است و نمی توان گفت مشکلات برای این دولت یا آن فرد است.

405470