پرسون گزارش می دهد؛

سردرگمی متقاضیان در مرحله نام نویسی طرح نهضت ملی مسکن

‎قیمت مسکن روز به روز در حال افزایش است و دولت سیزدهم تنها شعار دادن را در دستور کار خود قرار داده است، یکی از این شعارها ایجاد 4 میلیون مسکن در چهار سال دولت در قالب طرح مسکن ملی است.
تصویر سردرگمی متقاضیان در مرحله نام نویسی طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش سایت خبری پرسون، دولت در ابتدا طی فراخوانی از متقاضیان واجد شرایط خواسته تا نام نویسی برای این طرح داشته باشند و مرحله به مرحله افراد را به رویای خانه دار شدن شان نزدیک کند؛ اما گویا وزارت راه و شهرسازی که متولی احداث مسکن ملی است توان ساماندهی و نام نویسی از متقاضیان را ندارد چه برسد به اینکه بخواهد مسکن تولید کند، چرا که تعداد قابل توجهی از هموطنان متقاضی طرح های حمایتی مسکن در گفتگو با خبرنگار پرسون از روند نام نویسی این طرح ابراز گله مندی کردند؛ در گزارش پیش رو بیشتر از این نارضایتی آگاه می شوید.

بی توجهی مسئولان به تکریم مراجعه کنندگان

در پیامی که ارسال شده بود در سامانه شهروندان باید به کرج، رجایی شهر، انتهای سه باندی روبه روی پارک ساختمان صدف طبقه اول مراجعه کنند که در ناباوری این مرکز بسته بوده است و شهروندان سردرگم شده اند.

یکی از شهروندان تهرانی که دل پری از وزارت راه و شهرسازی دارد و خود را اخلاقی معرفی کرد، در این باره گفت: بعد از اینکه نام نویسی انجام دادم پیامکی چند روز بعد به تلفن همراهم ارسال شد مبنی بر اینکه جهت تشکیل پرونده ثبت نام در تاریخ 7تیرماه سال جاری ساعت8 صبح به مدت 5 روز پیرو ارسال دعوتنامه قبلی (درصورت عدم تشکیل پرونده فیزیکی) به نشانی https://nobat.epishkhan.ir/ برای دریافت نوبت از دفاتر پیشخوان استان البرز (به جهت عدم حذف از سامانه) مراجعه کنید.

این شهروند تهرانی که خود را به شهر کرج استان البرز می رساند، با درهای بسته مواجه می شود، افزود: در پیامی که ارسال شده بود در سامانه شهروندان باید به کرج، رجایی شهر، انتهای سه باندی روبه روی پارک ساختمان صدف طبقه اول مراجعه کنند که در ناباوری این مرکز بسته بوده است و شهروندان سردرگم شده اند.

وی ادامه داد: متاسفانه مسئولان مربوط هیچ توجهی به تکریم شهروندان ندارند و در این فصل گرم هموطنان را از گوشه کنار استان البرز و تهران به دفتر پیشخوان فراخوانده اند اما خودشان حضور پیدا نکرده اند.

وزارت شهرسازی توان نظارت ندارند

یکی دیگر از شهروندان تهرانی که برای تکمیل پرونده خود به این مرکز مراجعه کرده است، به خبرنگار پرسون گفت: این رفتار دولت نشان می دهد که وزارت شهرسازی توان نظارت بر زیرمجموعه های خود را ندارد.

وی ادامه داد: یکی از دلایل این رفتار از سوی وزارت شهرسازی این است که تنها مسئولان به دنبال این هستند که با شعار دادن بتوانند قیمت مسکن را کنترل کنند، در حالی که تا تولید صورت نگیرد کاهش قیمتی رخ نخواهد داد.

این شهروند تهرانی افزود: مسئولان در نوع ثبت نام متقاضیان مانده اند چه برسد به اینکه بخواهند مسکن تولید کنند.

پرسون آماده جوابگویی وزارت شهرسازی است

رسانه پرسون این آمادگی را دارد تا مسئولان وزارت راه و شهرسازی در خصوص این کم کاری و توجه نکردن به تکریم شهروندان اطلاع رسانی کند و این در حالی است که دولت سیزدهم با شعار مردمی روی کار آمده است و انتظار این وجود دارد که وزارت شهرسازی از هموطنان که در گرمای تابستان سردرگم شده اند معذرت خواهی کند.

405331