صفحه اصلی استان‌ها

سرویس اخبار استانها به تمام رویدادها در حوزه های مختلف اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و ورزشی و... در 31 استان کشور با نگاهی دقیق می پردازد.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید خبر داد؛

ساماندهی محوطه تاریخی نقش رستم

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید از اجرای طرح ساماندهی محوطه تاریخی نقش رستم خبر داد.

مهمترین اخبار

آخرین اخبار

پیکر شهید سیدمحمدعلی آل هاشم سومین امام جمعه‌ی شهید تبریز روز پنجشنبه، ۳خرداد ماه در تبریز تشییع و سپس در گلزار شهدای وادی رحمت در قطعه‌ی صدیقین به خاک سپرده شد.

منتخب مردم شاهیندژ و تکاب در مجلس دوازدهم شروع نکرده؛ گزارش عملکرد ارائه داد:

از پیگیری راه اندازی پالایشگاه تا احداث یک مجتمع خدمات درمانی در شاهیندژ و تکاب

حجت‌الاسلام محمد میرزایی منتخب مردم شاهیندژ و تکاب در مجلس دوازدهم گفت: در انتخاب شدن من غیر از عامه مردم هیچ حزب و جناح خاصی نقش‌ نداشته است.اگر کسی ادعایی کند اگر من نبودم فلانی رای نمی آورد قطعا به بیراهه رفته است لذا رای آوری من حاصل ۲۵ سال خانه نشینی است که درحقم اجحاف شده و در این دوره به یاری خدا و حمایت شما مردم تحقق یافت و حق به حق دار رسید.

معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: ۳ اثر طبیعی در اردبیل از جمله دریاچه شورابیل و دو اثر از درختان کهنسال شهرستان خلخال شماره ثبت آثار ملی گرفتند.

سرپرست فرمانداری شهرستان البرز گفت: مدیری که در دولت سیزدهم و مردمی مسئولیت قبول کرده است، باید خدمت به مردم را اولویت اول و اصلی خود قرار داده و هیچ عذری در این خصوص پذیرفتنی نخواهد بود.

معاون اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی:

بیمه ۱۵۹ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی محقق شد

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: با تصویب وزارت میراث‌فرهنگی و تایید سازمان تامین اجتماعی بیمه ۱۵۹ نفر از صنعتگران فعال در سطح خراسان جنوبی محقق شد.

با تصمیم استاندار خراسان شمالی، ادارت و دستگاه‌هاداری و اجرایی استان پنجشنبه به منظور شرکت مردم در مراسم تشییع پیکر آیت الله رئیسی در مشهد مقدس، تعطیل است.

یک پژوهشگر حوزه جمعیت گفت: علاوه بر بسته‌های تشویقی برای فرزندآوری باید موانع ساختاری در این حوزه برطرف شود تا روند افزایش جمعیت به جای تحقق در یک مقطع خاص، روند ادامه‌داری باشد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از حضور هنرمندان سفال و سرامیک استان سمنان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور، ایران اکسپو در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

وحیدی وزیر کشور، درباره در دستور کار قرار گرفتن گزارش کمیسیون داخلی کشور و شوراها درباره طرح تفکیک استان سیستان و بلوچستان به ۴ استان، اظهار کرد: موضوع قدیمی است و در دوران مختلف هم مطالبه شده است و الان در وزارت کشور در حال بررسی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین خبر داد؛

ساماندهی بنگاه‌های املاک و خودرو با هدف پیشگیری از وقوع جرم در قزوین

فولیان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: یکی از برنامه‌های عملیاتی سال 1403 که برگرفته از سند تحول و تعالی قوه قضاییه است، ساماندهی بنگاه‌های املاک و خودرو با هدف پیشگیری از وقوع جرائم و کاهش دعاوی در استان است.

پیکر خادم الرضا، رئیس‌جمهور شهید و همراهان برای وداع و تشییع از جوار حرم مطهر حضرت معصومه (س) به سمت مسجد جمکران وارد قم شد.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی کردستان خبر داد؛

کشف وضبط یک دستگاه فلزیاب در سقز

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان از کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب در شهرستان سقز خبر داد و گفت: ٣ مجرم آثار تاریخی در این رابطه دستگیر شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمانشاه خبر داد؛

برنامه توسعه صنایع‌دستی کرمانشاه تدوین می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: با استفاده از ظرفیت مجمع هنرمندان و انجمن صنایع‌دستی، برنامه توسعه صنایع، دستی استان کرمانشاه تدوین می‌شود.

فرمانده انتظامی گلستان بیان کرد: پس از پیدایش کودک در عصر روز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت ماه)، تحقیقات از مظنونین اصلی با شدت و جدیت ادامه یافت تا این که با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی پلیس ۲ نفر از عاملان ربایش که یکی در روستاهای کلاله و دیگری در شهرستانی دیگر متواری و مخفی شده بودند را دستگیر و آنها در بازجویی‌های فنی پلیس به جرم خود اعتراف کردند.

استاندار گیلان با بیان اینکه واردات چای به دستور رئیس‌جمهور محدود شد، گفت: چای خشک به اندازه نیاز کشور وارد می شود و پارسال حدود ۴۲ هزار تن چای واردات شد که در طول سال‌های گذشته بی‌سابقه بود.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تشریح روایت خود از عملیات «وعده صادق» تاکید کرد که در کنار پاسخ می‌خواستیم قدرت‌نمایی هم کنیم.

مجری طرح احداث اسکله قشم گفت: با توجه به افزایش جمعیت قشم و گسترش گردشگری و صنایع این جزیره نیازمند سوخت‌رسانی بیشتر است لذا طرح ایجاد اسکله ۵۰۰۰ تنی در دستور کار قرار گرفته و بنا به پیش‌بینی‌های انجام شده این اسکله تا اواخر پاییز سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

زمین لرزه دقایقی پیش مناطقی از شهرستان ملایر را لرزاند که بدنبال این اتفاق عده ای از مردم از منازل و سکونتگاه های خود خارج شدند.