محیط‌ زیست‌ فارس ثبت‌ قاره آسیا شد

مدیر‌کل محیط زیست استان فارس‌ گفت: در راستای مقابله با آلایندگی هوا، کلانشهر شیراز به ثبت‌ قاره آسیا رسید.
تصویر محیط‌ زیست‌ فارس ثبت‌ قاره آسیا شد

به گزارش سایت خبری پرسون، از فارس؛ مدبر کل محیط زیست استان فارس گفت: به مناسبت ۲۹ دی ماه به عنوان هوای پاک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آموزش و هدایت در راستای حمایت صنایع سبز، مشارکت حوزه خدمات، مدیریت شهری، ناوگان حمل و نقل عمومی و نیز دیگر دستگاه‌های متولی هوای شهر شیراز را در وضعیت مطلوبی قرار داده است.

عطا الله پور شیرزاد امروز خاطر نشان کرد: علت تثبیت شیراز به عنوان شهری محیط زیستی پاک در قاره آسیا گفت: جوامع بین المللی اهل تعارف نیستند و تمامی آیتم‌ها بر اساس بررسی های علمی، تحقیاتی و پژوهشی نظرات خود را ارائه می دهند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار پرسون مبنی بر خشک شدن تالاب‌ها و دریاچه‌های و آلوده شدن دریاچه مهارلو در استان فارس تصریح کرد: بر اثر خشکسالی‌های متوالی، کمبود باران، روان آب‌های سطحی دریاچه‌ها به ویژه دریاچه بختگان خشک و برای مقابله با این معضل باید تالاب‌ها احیاء شوند.

این مسئول در پاسخ دیگر پرسون به آلوده بودن دریاچه مهارلو و ریزگردها افزود: دریاچه مهارلو بر اثر کم آبی کوچک شده و نمک‌های آن آلوده شده است و از شهروندان درخواست می شود از مصرف آن خود داری کنند تا مبتلا به بیماری نشوند چرا‌ که ریزگردها مجموعه چند وجهی است و بسیاری از دستگاه‌های متولی در کاهش آن نقش دارند و در این راستا وظیفه محیط زیست پیگیری، تشکیل کارگروه و دیگر متولیان مکلف به اجرای قانون هستند تا مشکلات زیست محیطی این دریاچه کم آب بر طرف شود.

این مسئول در مورد اختصاص بودجه اداره کل محیط زیست استان فارس اضافه کرد: در سال گذشته بودجه عمرانی از ۴ و ۵ میلیارد تومان به ۱۲ میلیارد و با تلاش‌های انجام شده این رقم در سال جاری به ۲۲ میلیارد تومان افزایش یافته است.

پور شیرزاد ابراز داشت: حفاظت از جنگل‌ها، جلوگیری از قاچاق حیات وحش و نیز پیشرو در کشف اسلحه شکارچیان غیر مجاز از دیگر فعالیت‌های این اداره کل است.

587257