احداث تالار ماهی در میدان میوه و تره‌بار اصفهان

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: هر روز ماهی از جنوب برای سورت و ارسال به سراسر کشور به اصفهان می‌آید. با احداث تالار ماهی به عنوان بارانداز مقصد ماهی و غرفه‌ها امکان استفاده شهروندان بیشتر و بهتر فراهم می‌شود.
تصویر احداث تالار ماهی در میدان میوه و تره‌بار اصفهان

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ مهدی بقایی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان ضمن بازدید از پروژه‌های در حال احداث میدان مرکزی میوه‌وتره‌بار اصفهان اظهار داشت: با توجه به تعدد پروژه‌ها، روند اجرای عملیات جهادی و بی‌سابقه است.

وی با بیان اینکه تالار ماهی به عنوان بارانداز مقصد ماهی جنوب کشور در میدان میوه و تره‌بار اصفهان در حال احداث است، افزود: هر روز ماهی از جنوب برای سورت و ارسال به سراسر کشور به اصفهان می‌آید که امیدوارم با ایجاد تالار و غرفه‌ها امکان استفاده شهروندان نیز بیشتر و بهتر فراهم شود.

بقایی با اشاره به فاز دوم مجتمع صنفی خواروبار و خشکبار تصریح کرد: فاز نخست این پروژه شامل ۴۵ سوله به بهره‌برداری رسیده است و فاز دوم شامل ۳۶ سوله ۶۰۰ متری است که در دو سال گذشته مراحل احداث را پشت سر گذاشته است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت میدان مرکزی میوه و تره‌بار اصفهان را سردخانه، سورت و بسته‌بندی به‌ویژه برای میوه دانست و خاطرنشان کرد: مجتمع سورت و بسته‌بندی شامل ۴ سوله در حال احداث است. همزمان با افتتاح این سوله‌ها، کلنگ‌زنی سردخانه این میدان هم انجام می‌شود.

وی با اشاره به اجرای عملیات ساخت دومین نیروگاه خورشیدی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار با ظرفیت ۲۰۰ کیلو وات بیان کرد: با تکمیل این پروژه، ظرفیت تولید برق نیروگاه خورشیدی میدان مرکزی میوه و تره‌بار شهرداری اصفهان به ۴۶۰ کیلووات می‌رسد.

تالار آبزیان شامل یک سوله با ۱۵ غرفه، مجتمع سورت و بسته‌بندی شامل ۴ سوله، فاز دوم مجتمع صنفی خواروبار و خشکبار شامل ۳۶ سوله و نیروگاه خورشیدی ۲۰۰ کیلوواتی از مهم ترین پروژه‌های جاری میدان مرکزی میوه‌ و تره‌بار اصفهان است

منبع: شهرداری

679952