گزارش و گفتگوی اختصاصی

مهمترین اخبار

معاون وزیر صمت در گفتگوی اختصاصی با پرسون عنوان کرد:

خدمت در مشهد بالاتر از حضور در چند وزارت خانه

معاون وزیر صمت گفت: در صورتی که انتقال خدمات و امکانات به شرق مشهد با موفقیت صورت پذیرد ما شاهد ایجاد یک نقشه متوازن از شهر با محوریت اصلی حرم مطهر رضوی خواهیم بود.
با گذشت 80 روز از تعلیق شهردار سابق مشهد:

فرایند انتخاب شهردار مشهد همچنان ادامه دارد

اعضای شورای شهر مشهد با گذشت بیش از 80 روز از تعلیق سید عبدالله ارجائی، شهردار سابق مشهد هنوز فردی را برای نشستن بر صندی مدیریت شهرداری مشهد انتخاب نکرده اند.
پرسون از یک اقدام شهرداری منطقه 5 تهران گزارش می دهد؛

قطع صدها درخت در هفته درختکاری / هدف نامعلوم!

با وجود اینکه امسال رهبر انقلاب در حاشیه درختکاری شعار هر ایرانی سه اصله درخت را بکارد مطرح کردند؛ اما در یکی از محلات منطقه5 تهران صدها اصله درخت به یک باره قطع شده است.
دبیر کل تشکل ملی مردمی، جهادی و مطالبه‌گری نجات گفت: در راستای جلوگیری از رانت و سوء استفاده از تغییر قیمت در میدان میوه و تره‌بار تشکل‌های ملی مردمی و جهادی نجات به همراه با معاون بازرسی اداره کل صمت، جهاد کشاورزی و معاون امور هماهنگی از میدان میوه و تره‌بار شیراز از نحوه توزیع و قیمت‌گذاری بر روی محصولات را مورد بارزسی قرار دادند.
کارآفرین جوان‌ شیرازی‌گفت: در راستای‌ ایجاد اشتغال و توسعه زیر‌ساخت‌های‌ عمران اقتصادی‌ کارخانه تبدیلی، تکمیلی‌ و فناوری در منطقه‌ محروم کوهنجان سروستان در حال احداث‌ و‌ تکمیل است.
دختر کاراته‌کار ۸ ساله کوهنجانی معلول گفت: با توجه به قطعی آرنج دست چپ تا مچ موفق به کسب قهرمانی آسیا که در تابستان در اصفهان برگزار گردید صاحب مدال طلا شده‌ام.
پرسون از خدمات ضعیف مدیریت شهری مشهد گزارش می دهد؛

فراموشی در نگهداشت یک کلانشهر

مشهد یکی از کلانشهرهای کشورمان به حساب می آید و روزانه هزاران مسافر از نقاط گوناگون نه تنها کشور بلکه سایر کشورها پذیرا است؛ اما این روزها مدیریت شهری مشهد آن طور که باید خدمات رسانی ندارد و نگهداشت این شهر به فراموشی رفته است.
چند ساعت مانده به سال تحویل۱۴۰۱:

المان مرکزی میدان شهدا همچنان ناقص است + فیلم

مشهد در حالی به استقبال سال تحویل ۱۴۰۱ می رود که در کنار شور و نشاط خیابان های منتهی به حرم مطهر، کارگران شهرداری همچنان در میدان شهدا مشغول به کار هستند.
تخلفات گسترده در زمینه حفظ جان کارگران خدمات شهری:

اطیمنان برخی پیمانکاران از عدم نظارت شهرداری مشهد

شهر مشهد در حالی به استقبال بهار 1401 می رود که خبر حادثه مجدد برای کارگران خدمات شهری سبب ایجاد نگرانی های بسیاری در خصوص تامین امنیت جانی این قشر زحمتکش شده است.
پرسون از یک فعالیت عمرانی در شهر یزد گزارش می دهد؛

عملیات عمرانی در آستانه نوروز / تحول همه ساله

یزد به عنوان شهر مرکزی ایران به شمار می آید؛ این شهر به واسطه وجود مراکز دانشگاهی و مراکز گردشگری پذیرای مسافران از گوشه و کنار ایران است.
به سطل آشغال که می رسند باید روی نوک پنجه کمی بالا بیایند تا قدشان اندازه سطل آشغال های شهرداری در کنار خیابان شود؛ کیسه را روی زمین می گذارند و با همان قد و قواره کوچک با سر درون سطل آشغال فرو می روند تا با فروش آنچه با خود بیرون می آورند لقمه نانی تهیه کرده و زندگی بگذرانند.

هنرمند نوازنده موسیقی، سازنده سازهای ایرانی و عضو وابسته درجه یک خانه موسیقی ایران، بر اثر عوارض ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در سن ۴۶ سالگی در مشهد درگذشت.
یکی از پاکبان های شهرداری مشهد می گوید«به دلیل عدم نظارت بر دستورات خلاف عرف پیمانکاران به نیروی پاکبان با یکی از همکارانم عهد بسته ایم که در صورت بروز حادثه برای هر کداممان ان یکی حقیقت را بیان کرده و اجازه ندهد تا خون آن یکی پایمال شود.»
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد با تاکید بر این نکته که نیازمند تعمیر و بازسازی ایستگاه های موجود هم هستیم گفت: در حال حاضر یک تیم برای این امر در حال فعالیت هستند که جهت افزایش سرعت و راندمان کار برای سال آینده تولید و تعمیر و نگهداری ایستگاه ها به بخش خصوصی واگذار می شود.
شیوع ویروس کرونا معادلات و نظم موجود در تعلیم و تربیت و آموزش را به هم زد به طوری که دیگر معلم و دانش‌آموزان محور اصلی تعلیم و تربیت نبوده و مدرسه از مبدا و مکان اصلی آموزش و پرورش خارج شده است که این مهم دغدغه اصلی والدین و خانواده‌ها شده چرا که فرزندان‌ به یکباره وارد دنیای آموزش از راه دور و فضای مجازی و گرداب شبکه‌های آسیب زای اجتماعی شدند.
دادستان قزوین عنوان کرد؛ عملکرد مدیران و مسولان تحت رصد دستگاه های نظارتی است و با موارد اضرار به بیت‌المال برخورد می‌شود. در مطالبه‌گری و عدالتخواهی که یک حق‌مسلم است نام بردن از افراد و موارد اتهامی قبل از اثبات جرم و صدور رای قطعی در دادگاه می‌تواند برای طرف مقابل حق شکایت را باقی بگذارد.
معلم برتر از برگزاری کلاس‌های هوش هیجانی به طور مجازی خبر داد و گفت: همه دانش‌آموزان دارای استعداد هستند و بایستی اهتمام جدی در خصوص شناسایی ظرفیت‌ها به وجود آید در این راستا شناسایی ظرفیتها و قرار دادن دانش آموز در موقعیت متناسب با ظرفیت باعث می‌شود که همه احساس توانمندی کنند، استفاده از همه دانش آموزان در میدان نظریه پردازی و اجرا و ایجاد میدان‌های متفاوت کمک شایانی برای شناسایی استعدادها خواهد کرد.
شهر یزد به دلیل تاریخی بودن در طول سال میزبان هزاران گردشکر داخلی و خارجی قرار دارد، همچنین به دلیل وجود مراکز آموزشی و اقتصادی گوناگون و قرار گرفتن این شهر در مرکز کشور سیل مهاجرت برای سکونت را در دو دهه اخیر به خود دیده است.