خراسان جنوبی

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: حدود چهار هزار ناظر شورای نگهبان برای صیانت از آرای مردم و حفظ سلامت انتخابات مسئولیت نظارت بر سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را در این استان برعهده دارند.
رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی:

برخی شعب اخذ رای خراسان جنوبی تعرفه تمام کردند

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی گفت: مشارکت خراسان‌جنوبی‌ها به اندازه‌ای بود که برخی از شعب تعرفه خود را به اتمام رساندند و مجدد مجبور به تأمین تعرفه شدیم.
مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرایان گفت: کاروانسرای سرایان واقع در محدوده تاریخی این شهر مراحل نامزد و منتخب شدن برای ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو را پشت سر گذاشته و مقدمات این رخداد مهم در دست انجام است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بیش از ۱۶ هزار رای اولی در خراسان جنوبی شناسایی شدند که از این تعداد هفت هزار و ۴۳۲ نفر دانش‌آموز هستند.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خراسان جنوبی گفت: از آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در سال جاری تاکنون هزار و ۶۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری شده است.
رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر باید از هر گونه خروج مرغ به صورت رسمی و غیررسمی از خراسان جنوبی جلوگیری شود و اولویت، تامین مرغ بازار داخل استان باشد.
فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۶ تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: برای حمایت از صنعتگران استان در دوران کرونا هفت میلیارد ریال تسهیلات و به ۱۰ نفر از فعالان این حوزه نیز تسهیلات ۲۰ میلیون ریالی بلاعوض پرداخت شد.
دیر پایانه مرزی ماهیرود گفت: حریق صبح امروز در مرز ماهیرود مهار شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: اعتبارات استان در سال ۱۴۰۰ در بخش اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور (استانی و ملی/استانی) رشدی معادل ۹۳ درصد داشته است.