دستگیری ۱۸۶ متخلف زیست محیطی در خراسان جنوبی

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا مورخ ۲۵ مهر ماه ۱۸۶ نفر شکارچی و متخلف زیست محیط زیستی دستگیر شده‌اند.
تصویر دستگیری ۱۸۶ متخلف زیست محیطی در خراسان جنوبی

به گزارش سایت خبری پرسون، مسعود مستقیم فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی اظهار کرد: به نظر من آموزش مسائل محیط زیستی از جمله ارتباط با حیات وحشت و ممنوعیت شکار را باید از کودکی و نوجوانی به افراد آموزش دهیم تا از همان سال‌های ابتدایی زندگی، فکرشان محیط زیستی شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی بیان کرد: مسائلی که انسان از کودکی یاد می‌گیرد، ملکه ذهن او می‌شود و نمی‌توان آن را به راحتی تغییر داد.

مستقیم با اشاره به اینکه من منکر تأثیر آموزش در بزرگسالی در تغییر منش محیط زیستی افراد نیستم اما این اتفاق به سختی رخ می‌دهد، ادامه‌داد: ما یک شکارچی غیرمجاز را بارها و بارها دستگیر کرده‌ایم که این موضوع نشان می‌دهد که از همان کودکی دانش و بینش صحیحی در این قضیه نداشته است.

وی در پاسخ به این سؤال که کودکان را چگونه باید با حیات وحش آشنا کرد، گفت: بیش از کتاب و مستند و … …آشنایی با حیوانات در محیط طبیعی و واقعی و محل زندگی حیات وحش بیش از هر چیزی در ارتباط صحیح با کودک با گونه‌های حیات وحش تأثیر دارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی اظهار کرد: اگر از همان کودکی پدر و مادر دست کودک را بگیرد و در مناطق طبیعی گونه‌های حیات وحش را به او معرفی کرده و از حقوق حیوانات برای او بگویند، بی‌شک در بزرگسالی این مسائل برای او تبدیل به یک باور جدایی ناپذیر می‌شود.

مستقیم یادآور شد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا مورخ ۲۵ مهر ماه ۱۸۶ نفر شکارچی و متخلف زیست محیط زیستی دستگیر شده‌اند.

وی گفت: در این مدت کشف و ضبط لاشه و مقادیر گوشت متعلق به تعداد ۳۹ رأس قوچ وحشی و بره حیات وحش امسالی و لاشه تعداد ۱۴ راس کل وحشی، ۱۲ سر خرگوش، ۳۴ بطانه سنجاب و تعداد یک قطعه سارگپه، تعداد ۵۶ قطعه تیهو، ۶۵ قطعه کبک، ۴ قطعه قرقاول، ۱ قطعه مینا، یک قطعه چکاوک کاکلی، ۳ عدد لاک پشت از شکارچیان غیر مجاز و متخلفین زیست محیطی کشف و ضبط گردیده است.

مستقیم افزود: دستگیری تعداد ۷۹ نفر شکارچی غیرمجاز در حین شروع به شکار و قبل از انجام شکار غیر مجاز حیات وحش بوده است.

منبع: مهر

366380