مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی:

شمار پزشکان متخصص در حوزه درمان تامین اجتماعی محدود است

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی از کمبود متخصص در بخش درمان تامین اجتماعی استان خبر داد.
تصویر شمار پزشکان متخصص در حوزه درمان تامین اجتماعی محدود است

به گزارش سایت خبری پرسون از استان خراسان جنوبی، فرزاد فیروزی مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی در پاسخ به گلایه شهروندان مبنی بر کمبود پزشک در سازمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: بخش درمان تامین اجتماعی نسبت به زیرساخت، وسعت استان و نیاز بیمه شده ها پزشک متخصص ندارد.

وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در گذشته بر اساس قانون الزام، بخشی از تولید درمان مورد نیاز بیمه شدگان را بر عهده سازمان تامین اجتماعی گذاشته اما تهیه زیرساخت ها پیش بینی نشده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه برای وارد کردن پزشک از خارج استان در تلاش هستیم، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی در جذب و تامین نیروی متخصص مراکز تحت پوشش مجموعه خود نیز دچار مشکل است.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت در این خصوص باید به بیمه شدگان تامین اجتماعی پاسخگو باشد، گفت: در استان به بسیاری از رشته های تخصصی پزشکی نیاز مبرم داریم و می طلبد از طریق وزارت بهداشت مورد توجه قرار گیرد.

فیروزی خواستار مطالبه گری از سوی نهادهای مردمی شد و گفت: همچنین خواستاریم سهمیه نیروی متخصص برای تامین اجتماعی در برنامه پنج ساله توسعه پیش رو دیده شود.

منبع: مهر

363584