ماجرای بازگشایی مدارس حاشیه بیرجند از چه قرار بود؟

بر اساس آیین‌نامه‌هایی که برای آموزش در سال جدید تحصیلی به تصویب رسیده است، مدارس مناطق روستایی و عشایری با شرایط خاصی امکان بازگشایی دارند، چرا که از طرفی در این مناطق به واسطه برخی از محرومیت‌ها بعضی از دانش آموزان از گوشی همراه بی بهره هستند و از طرفی دسترسی به اینترنت در روستاها با مشکلاتی رو به رو است.

تصویر ماجرای بازگشایی مدارس حاشیه بیرجند از چه قرار بود؟

به گزارش سایت خبری پرسون از استان خراسان جنوبی، مناطق حاشیه شهر بیرجند جزو مناطق روستایی محسوب می‌شوند اما به واسطه نُرم جمعیتی بالا، بازگشایی مدارس این مناطق قصه متفاوتی دارد.

اما در این میان روستاهای حاشیه شهر بیرجند قصه متفاوتی دارند. مناطق حاشیه شهر بیرجند چون امیرآباد، حاجی آباد و …مناطق روستایی محسوب می‌شوند اما شرایط مدارس روستایی چون جمیعت کم بر آنان حاکم نیست و نُرم دانش آموزی بسیار بالایی دارند.

با این وجود، مدارس این مناطق با شرایطی اقدام به بازگشایی کرده‌اند و این سؤال برای بسیاری از والدین دغدغه‌مند نسبت به سلامت دانش‌آموزان مطرح است که آیا این بازگشایی بر طبق آیین‌نامه است.

محمد علی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در این زمینه گفت: تمامی مدارس روستایی و عشایری که کلاس‌های درسی آنان زیر ۱۵ نفر جمعیت هستند از سوم مهرماه اقدام به بازگشایی کرده‌اند.

وی بیان‌کرد: اما مدارس روستایی و عشایری که بالای ۱۵ نفر در هر کلاس دارند، شیوه آموزش حضوری خود را با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی چون فاصله اجتماعی بین دانش‌آموزان و سایر موارد باید تدوین و بعد از تصویب در شورای مدرسه به تأیید اداره کل آموزش و پرورش برسانند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بعد از تأیید اداره کل، این مدارس می‌توانند فعالیت خود را از هفته سوم مهرماه آغاز کنند، ادامه‌داد: آموزش در این مدارس البته به صورت ترکیبی از آموزش حضوری و غیر حضوری خواهد بود.

واقعی افزود: معلمان مدارس حاشیه شهر بیرجند اگر برای آموزش از طریق شبکه شاد با مشکل رو به رو هستند می‌توانند از پیام‌رسان‌های تعاملی استفاده کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که در مدارس پرجمعیت روستایی حاشیه شهر بیرجند با نُرم جمعیتی بالا رعایت فاصله اجتماعی چگونه ممکن خواهد بود، یادآور شد: همه دانش‌آموزان با هم در کلاس درس حضور نخواهند یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: حضور در مدارس برای این دسته از دانش آموزان به اینگونه خواهد بود که برخی از آنان روزهای زوج و برخی روزهای فرد از آموزش حضوری استفاده خواهند کرد و یا عده‌ای از ساعت ۸ تا ۱۰ صبح و برخی نیز از ۱۰ تا ۱۲ صبح در مدرسه حضور خواهند یافت.

واقعی یادآور شد: در مقطع اول ابتدایی نیز برخی از مدارس برای آشنایی دانش آموزان با مدارس در یکی - دو روز آموزش حضوری دارند.

منبع: مهر

363389

مطالب مرتبط