توجه ویژه و نوسازی به ۸۰۰ واحد آسیب دیده از زلزله در خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۸۰۰ واحد مسکونی در جریان زلزله اخیر بشرویه دچار خسارت شده که آغاز عملیات ساخت واحدهای مقاوم از انتظارات مردم و مهمترین اقدامی است که باید اکنون انجام داد.
تصویر توجه ویژه و نوسازی به ۸۰۰ واحد آسیب دیده از زلزله در خراسان جنوبی

به گزارش سایت خبری پرسون،علیرضا عباس زاده، یکشنبه شب 18 دی در ستاد مدیریت بحران استان که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: آغاز عملیات ساخت واحدهای مقاوم از انتظارات مردم و مهمترین اقدامی است که باید اکنون انجام داد.

وی با اشاره به اینکه برخی مناطق بشرویه و طبس در جریان زلزله ۲۲ آذر و سوم دی ماه دچار خسارت شده‌اند، تصریح کرد: ۴۲ روستا و سه شهر از این زلزله متأثر شده که خوشبختانه خسارت جانی نداشت اما آسیب‌های جدی به واحدهای مسکونی وارد شده است.

معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه تکرار زلزله بالاتر از پنج ریشتر و ۵۷ پس لرزه باعث ترس و اضطراب مضاعف مردم شده است، افزود: منازلی که دچار ترک و آسیب شده‌اند، سازه‌های مقاومی نداشته و خشت و گلی بوده اند، لذا این آسیب مانع از سکونت دائم مردم می‌شود.

عباس زاده با بیان اینکه خدمات رسانی هلال احمر در این بحران رضایت بخش بوده است، گفت: مردم، دهیاران، شوراهای اسلامی روستاها و بخش از تدابیر اسکان اضطراری مردم به ویژه چادرهای امدادی توزیع شده و اقدامات بنیاد مسکن احساس رضایت داشتند.

وی با تأکید بر اینکه نحوه جبران آسیب برای مردم و نیز احداث واحدهای مقاوم مسکونی اهمیت دارد، یادآور شد: ۲۷ اردوگاه برای اسکان اضطراری برپا شده و اکنون در حال ارائه خدمات هستند.

معاون عمرانی استاندار ادامه داد: این اردوگاه‌ها شامل سالن‌های ورزشی، مدارس، خوابگاه‌ها، مواکب و حسینیه‌ها هستند که اسکان اضطراری در آن انجام شده است.

وی همچنین به توزیع ۳۰۰ چادر امدادی در بین مردم این مناطق اشاره کرد و گفت: فعلاً از لحاظ چادر در مضیقه نیستیم اما نحوه تأمین خسارت‌ها دغدغه مردم است.

عباس زاده همچنین به بازدید رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از مناطق آسیب دیده از زلزله در بشرویه و طبس اشاره کرد و گفت: در این بازدید آخرین وضعیت اسکان و نیازمندی‌های آسیب دیدگان از نزدیک بررسی شد.

منبع:ایسنا

455885