خراسان جنوبی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جاجرم با اعلام این خبر گفت: با توجه به بارندگی روز ۱۲ اردیبهشت در ارتفاعات شهرستان جاجرم و جاری شدن سیل متاسفانه بیش از ۷۰ میلیارد ریال به کشاورزان خسارت وارد شد.
مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی خبر داد؛

24 میلی‌متر بارش در بیرجند

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی از بارش ۲۴ میلیمتری باران در خُنگ بیرجند طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توجه به افزایش هشت برابری موارد بستری‌ بیماران کرونایی در خراسان جنوبی ۷۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی مخصوص کرونا تکمیل شده است
استاندار خراسان جنوبی گفت: با دستور رییس جمهوری، استانداران شرق کشور برای کنترل رفت و آمدها مسئولیت ویژه دارند و در همین راستا فرمانده مرزبانی استان با هماهنگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و همراهی دستگاه‌های مرتبط، برنامه عملیاتی برای کنترل مرزهای استان تعریف کند.
عاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۳۲۹ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان های خراسان‌جنوبی بستری هستند که از این تعداد، ابتلای ۲۲۵ نفر به کرونا قطعی شده است.
ثبت آثار تاریخی و فرهنگی در فهرست میراث ملی و جهانی گامی ارزشمند در مسیر حفظ هویت هر منطقه و میراث به جا مانده از پیشینیان است که در استان خراسان جنوبی با ثبت ۲۱۲ اثر ملی و سه اثر جهانی در هشت سال گذشته روند جهشی داشته است.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس:

هیچ گونه خللی در فعالیت هسته‌ای کشور ایجاد نشده است

خراسان جنوبی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در پی اقدام تروریستی چند روز گذشته در تاسیسات نطنز، سازمان انرژی اتمی موظف به راه اندازی خط تولید اورانیوم ۶۰ درصد در چارچوب ماده یک قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملی، مصوب مجلس شورای اسلامی شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی اعلام کرد: ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله و ۳۰ میلیون تومان بلاعوض برای ساخت واحدهای مسکن اقشار کم‌درآمد در این استان پرداخت می‌شود.

فرماندار نهبندان عنوان کرد:

نقش ویژه‌ مردم در پشتیبانی از تولید

فرماندار نهبندان عنوان کرد: مردم نقش ویژه‌ای در پشتیبانی از تولید دارند و باید در بخش‌های عمومی بیش از پیش نگاه به تولید داخل فرهنگ‌سازی شود.

فرماندار خوسف اعلام کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده و استفاده از همه ظرفیت‌ها و تکمیل طرح‌های در دست اجرا امسال برای یک هزار نفر در این شهرستان اشتغال ایجاد می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی کشور گفت: زهرایی با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ سال الگوسازی قرارگاهی جریان جهادی کشور است، گفت: برش سالیانه عملیاتی براساس نیازمندی مناطقی که قرارگاه ها مستقر می شوند در برنامه بعدی ما قرار دارد که امید است امسال محقق شود.

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند:

با کرونا هوشمندانه رفتار کنید

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند با عنوان اینکه ویروس‌ کرونا هوشمند نیست، گفت: رفتار ما است که در افزایش قدرت و کاهش ویروس موثر است؛ بنابراین در تعطیلات عید نیز باید هوشمندانه رفتار کرد.
مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی:

کمبودی در تامین خون بیمارستان‌ها وجود ندارد

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه ذخیره خون، فرآورده‌های خونی و پلاسما در استان وضعیت مطلوبی دارد، گفت: در تامین خون بیمارستان‌ها کمبودی نیست، اما لازم است مشارکت مردم استمرار یابد.