خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی بابیان اینکه به ۴۳۰ روستا در استان به‌صورت سیار آب‌رسانی می‌شود، گفت: امسال ۵۸ میلی‌متر بارندگی داشتیم که نسبت به سال قبل ۶۰ میلی‌متر کاهش بارندگی ثبت کردیم.
عملیات دوبانده‌سازی جاده بیرجند - قاین از سال ۱۳۸۹ آغاز شده و هنوز بعد از گذشت ۱۱ سال عملیات اجرایی آن به پایان نرسیده و هر روز مردم خراسان جنوبی شاهد مرگ عزیزانشان در این جاده مرگبار هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های آموزشی در دست احداث استان نیازمندیم، گفت: پیش‌بینی می‌شود مدرسه اوتیسم مهرشهر تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.
معاون برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی از پیگیری‌ها برای ترمیم اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌ها تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: امسال اعتبار حوزه راه و آب استان هر کدام ۵۰ میلیارد تومان است که پس از مشخص شدن پروژه‌ها در صحن علنی شورای برنامه ریزی استان مصوب خواهد شد.
دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی با بیان اینکه محموله جدید دُز دوم واکسن که هفته گذشته وارد استان شد، برای سالمندان بالای ۷۰ سال است، گفت: دُز دوم واکسن به اندازه‌ کافی به استان ما رسیده است و جای نگرانی نیست.
رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی با بیان اینکه آسیب به اصناف به معنای ورشکستگی بسیاری از آنان بوده است، تصریح کرد: سال گذشته ارائه تسهیلات با سود 12 درصد از سوی دولت مطرح شد که سود زیادی داشت و نتوانست مرهمی بر زخم اصناف باشد چراکه بسیاری استفاده نکردند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: جمع‌آوری بدون تفکیک زباله و عدم توجه شهرداری‌ها به سایت مدریت زباله موجب توزیع کیسه‌های نایلونی در طبیعت و در حقیقت ایجاد آلودگی سفید می‌شود؛ امری که ما بسیار نگرانش هستیم.