پیش بینی حضور 8 میلیون زائر در دهه آخر صفر در مشهد

معاون هماهنگی مدیریت امور زائران استانداری استان خراسان رضوی از پیش‌بینی‌ حضور ‌۸ میلیون زائر ‌دهه آخر صفر در مشهدمقدس خبر داد.
تصویر پیش بینی حضور 8 میلیون زائر در دهه آخر صفر در مشهد

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد در دیدار با آیت‌الله سیدجعفر سیدان از اساتید برجسته حوزه علمیه مشهد‌ با ارائه گزارشی درباره ‌فعالیت‌های صورت گرفته جهت میزبانی از زائران امام رضا (ع) در دهه پایانی ماه صفر اظهار داشت: ‌بر‌اساس پیش‌بینی‌ها تعداد زائران دهه آخر صفر در شهر مشهد در حدود 8 میلیون نفر است.

وی افزود: برای خدمت‌رسانی به این تعداد از زائران نیاز به برنامه‌ریزی در خصوص، مسکن، تغذیه، بهداشت و حمل و نقل وجود دارد و بر‌اساس برنامه ریزی و اعلام گروه‌های مردمی ، پویشی با نام همسایه امام رضا (ع) صورت گرفته است.

آیت الله سیدان استاد برجسته حوزن نیز در این ‌نشست‌ در خصوص ارایه راهکارهای خدمت رسانی به زائران در دهه‌ آخر ماه صفر اظهارداشت:یکی از برنامه هایی که باعث حفظ مکتب اهل بیت (ع) شده است و اکنون تأثیرگذاری بسیاری نیز دارد مسئله زنده نگهداشتن شعائر اسلامی است که یکی از آنها موضوع توجه به شهادت و ولایت خاندان رسالت است.

وی ادامه داد: بر همین اساس نهادها، مسئولان و هیأت مذهبی، مختلف در کنار مردم به این موضوع توجه دارند و بر همین اساس نیز در ایام شهادت و ولادت ائمه اطهار نیز، برنامه‌های خاصی انجام می‌شود که یکی از آنها، موضوع برگزاری مراسم شهادت در دهه آخر ماه صفر است.

تسنیم

415880