معاون دادگستری خراسان‌جنوبی خبر داد:

لزوم اصلاح فرایند صدور پروانه سلامت رانندگان خودروهای سنگین

معاون دادگستری خراسان‌جنوبی از لزوم اصلاح فرایند صدور پروانه سلامت رانندگان خودروهای سنگین جهت کاهش تصادفات خبر داد.
تصویر لزوم اصلاح فرایند صدور پروانه سلامت رانندگان خودروهای سنگین

به گزارش سایت خبری پرسون از استان خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام یدالله وحدانی‌نیا صبح پنج شنبه در جلسه کارگروه پیشگیری و کاهش تصادفات با اشاره به قصه پرغصه آسیب‌های جسمی و روحی ناشی از تصادفات اظهار کرد: باید به موضوع جامعه آماری معلولین ناشی از تصادفات نیز توجه جدی داشته و آن را رصد کنیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به اصل ۱۵۶ قانون اساسی گفت: یکی از وظایف مهم قوه‌قضائیه احیای حقوق عامه است که یکی از این حقوق در بحث تصادفات و مسائل ترافیکی است.

وحدانی نیا با تأکید بر اینکه باید ایجاد بانک اطلاعاتی رانندگان پرخطر و به‌روزرسانی سامانه جامع حوادث رانندگی صورت گیرد، اظهار کرد: همچنین آزمون‌های ارائه گواهینامه رانندگی نیز باید مکانیزه و ضابطه مند شده و در این راستا جلسات منظم پلیس راهور با مسئولان آموزشگاه‌های رانندگی برگزار شود.

وی یادآور شد: به نظر می‌رسد در حوزه حمل و نقل عمومی اصلاح فرایند صدور پروانه سلامت رانندگان خودروهای سنگین نیز ضرورت دارد.

سرهنگ محمد باقر توفیقی‌نیا، جانشین پلیس راه خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: میزان فوتی‌های ناشی از تصادفات از ابتدای امسال در خراسان‌جنوبی نسبت به سال قبل هشت درصد افزایش داشته است.

حجت‌الاسلام یدالله وحدانی‌نیا با اشاره به اینکه در همین مدت در جاده‌های طبس ۱۰ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند، بیان‌کرد: تعداد مجروحان تصادفات جرحی نیز سه درصد وتصادفات خسارتی نیز نسبت به سال قبل یک درصد افزایش داشته است.

منبع: مهر

362992