افزایش 6 درصدی بستری بیماران کرونایی در خراسان جنوبی

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان خبر داد و افزود: با توجه به افزایش موارد ابتلا در هفته اخیر، پیش‌بینی می‌شود در ۲ هفته آینده موارد بستری در بیمارستان‌ها هم افزایش یابد و این تجربه را در پیک‌های قبلی نیز داشتیم.
تصویر افزایش 6 درصدی بستری بیماران کرونایی در خراسان جنوبی

به گزارش سایت خبری پرسون، غلامرضا شریف‌زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: موارد بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این استان هفته گذشته نسبت به شهریور امسال چهار تا ۶ درصد افزایش داشته است.

شریف‌زاده افزود: در حال حاضر ۱۶۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که از این تعداد تست کرونای ۶۴ نفر مثبت بوده است.

وی بیان کرد: هشت نفر از بیماران کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال چهار نفر وخیم است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: شناسایی موارد جدید ابتلا به کرونا (۲۴ ساعت) از طریق تست‌های مولکولی و سریع نیز در هفته پایانی مهر نسبت به دهه دوم شهریور ماه، ۳۷ درصد افزایش یافته که بیانگر عادی‌انگاری است.

وی از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان خبر داد و افزود: با توجه به افزایش موارد ابتلا در هفته اخیر، پیش‌بینی می‌شود در ۲ هفته آینده موارد بستری در بیمارستان‌ها هم افزایش یابد و این تجربه را در پیک‌های قبلی نیز داشتیم.

شریف‌زاده درباره روند واکسیناسیون کرونا در خراسان جنوبی اظهار داشت: تاکنون ۷۶۱ هزار و ۲۹۶ دُز واکسن در استان تزریق شده که از این تعداد ۴۸۴ هزار و ۸۸۳ نفر نوبت اول با پوشش ۷۳.۵ درصدی جامعه هدف و ۲۷۶ هزار و ۱۳۴ نفر با پوشش ۴۱.۵ درصدی نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی گفت: ۲۷۹ نفر نیز تاکنون واکسن نوبت سوم کرونا را در استان خراسان جنوبی دریافت کردند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی با اشاره به اعلام رنگ‌بندی جدید شهرستان‌ها افزود: براساس این رنگ‌بندی از امروز اول آبان شهرستان قاینات از وضعیت نارنجی به زرد تغییر پیدا کرد و در حال حاضر شهرستان‌های بیرجند، طبس و نهبندان در وضعیت نارنجی (پرخطر) هستند.

وی بیان کرد: خوسف تنها شهرستان در وضعیت آبی (کم‌خطر) استان است و سایر شهرستان‌ها هم در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی در پایان گفت: طبق آخرین دستورالعمل ارسالی، مدارس شهری جز کلاس‌های فنی و حرفه‌ای هنرستان‌ها و دروس آزمایشگاهی مجوز فعالیت حضوری را ندارند و تا ابلاغ دستورالعمل جدید مدارس باید طبق مصوبات ستاد ملی کرونا آموزش را به‌صورت مجازی دنبال کنند.

منبع: ایرنا

367059