مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی:

صدور 136 مورد اخطار زیست محیطی برای واحدهای صنعتی استان

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران از پایش مستمر و منظم واحدهای صنعتی استان خبر داد و گفت: واحدهای صنعتی بعد از دریافت اخطار، باید در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات زیست محیطی اقدام کنند، در غیر این صورت علاوه بر این‌که در لیست صنایع آلاینده استان قرار می‌گیرند، به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
تصویر صدور 136 مورد اخطار زیست محیطی برای واحدهای صنعتی استان

به گزارش سایت خبری پرسون از استان خراسان جنوبی، حسن اکبری مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از پایش مستمر و منظم واحدهای صنعتی استان خبر داد و افزود: در شش ماهه نخست سال جاری ۵۳۰ مورد بازدید از این واحدها انجام شده است.

وی با بیان این‌که در این نظارت‌ها، ۱۳۵ مورد خود اظهاری توسط واحدها انجام شده است، اظهار داشت: علی‌رغم الزام رعایت قوانین و مقررات زیست محیطی از سوی واحدهای صنعتی، برخی واحدها در این زمینه ضعیف عمل کرده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ادامه داد: در این راستا 136 مورد اخطار زیست محیطی برای واحدهای آلاینده در سطح خراسان جنوبی صادر شده است.

اکبری با اشاره به این‌که واحدهای صنعتی بعد از دریافت اخطار، باید در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات زیست محیطی اقدام کنند، بیان داشت: در غیر این صورت علاوه بر این‌که در لیست صنایع آلاینده استان قرار می‌گیرند، به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی بیان کرد: بر اساس پایش‌های انجام شده در فصل اول سال، چهار صنعت استان در فهرست صنایع آلاینده مشمول پرداخت عوارض سبز قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در پایان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۱۵ فقره مجوز استقرار و ۴۳ فقره مجوز بهره‌برداری ویژه متقاضیان خدمات صنعتی، خدماتی و تولیدی در استان صادر شده است.

منبع: مهر

364488