چهارمحال و بختیاری

مام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه مسائل و مشکلات امروز کشور ملی است و با عملکردهای استانی و جزیره ای نمی توان مشکلات را رفع کرد، گفت: گذر از مشکلات ایجاد شده نیازمند عزم ملی است.
فرماندار سامان با تاکید بر اینکه تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر هوره آماده بهره‌برداری است، گفت:این طرح هم‌اکنون ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اجرای آن ۱۹۰ میلیارد ریال از اعتبارات دولتی ملی هزینه شده است.
رئیس نظام مهندسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در معماری و ساختمان‌سازی جدید نکات، منطبق با روح و روان انسان رعایت نمی‌شود، گفت: از جمله اثرات این ناهماهنگی، می‌توان به اختلافات خانوادگی، کمرنگ شدن عواطف، احساس خستگی زندگی در یک خانه پس از مدت اندک و جابجایی‌های مکرر اشاره کرد.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز برداشت جو در سطح استان، گفت: برداشت محصول جو در استان ۴۰ هزار و ۹۷۶ تُن پیش‌بینی می‌شود که نسبت به سال زراعی گذشته ۱۷ هزار و ۶۰۰ تُن کاهش دارد.
راضیه نجفی رزیدنت سال سوم دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، روز گذشته در منزل شخصیش دار فانی را وداع گفت، که علت فوت از سوی سازمان پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری در دست بررسی است.
معاون آموزشی دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه ۲۲ هزار و ۸۴۷ داوطلب در آزمون سراسری امسال در این استان شرکت می‌کنند، گفت: این آزمون از صبح چهارشنبه با رقابت یک هزار و ۷۳۱ نفر در گروه آموزشی هنر کار خود را آغاز کرد.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش جوجه‌ریزی و تولید گوشت مرغ در استان‌های هم‌جوار گفت: تا زمانی که اختلاف قیمت این ماده پروتئینی در چهارمحال و بختیاری و دیگر استان‌ها کاهش پیدا نکند روند خروج مرغ این استان به استانهای همجوار ادامه خواهد داشت.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: بحث سنجش سلامت نوآموزان ورود به پایه اول دبستان از امروز در استان آغاز می‌شود و ۱۴ پایگاه برای سنجش این نوآموزان در استان در نظر گرفته شده است.
سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: در پی وقوع حریق شامگاه دوشنبه در منطقه حفاظت شده سبزکوه محدوده شهرستان خانمیرزا چهار هکتار از جنگل‌های ارزشمند بلوط این منطقه طعمه حریق شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان طی روزهای اخیر، روند کاهشی شیوع کرونا در استان کُند شده است.