پرداخت بیش از 12 هزار فقره تسهیلات در چهارمحال و بختیاری

دیر صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری از پرداخت 12 هزار و 176 فقره تسهیلات در استان خبر داد و گفت رسالت این صندوق حمایت از طرح‌های خرد و کوچک در مناطق کم‌‌برخوردار است.
تصویر پرداخت بیش از 12 هزار فقره تسهیلات در چهارمحال و بختیاری

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین بیرانوند صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران شغل خطیری دارند که باعث رشد و توسعه جامعه می‌شود و در سخت‌ترین شرایط با بیشترین سرعت عمل مردم را از مسائل روز آگاه می‌کنند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: رسالت این صندوق حمایت از طرح‌های خرد و کوچک در مناطق کم‌برخوردار است و با طرح «یک روستا یک محصول» و «روستای بدون بیکار» کاهش نرخ بیکاری، مستندسازی کسب و کارها، گسترش کارآفرینی با محوریت زنان در کنار توسعه بهداشت، محیط‌زیست و گردشگری اشتغال را در جوامع روستایی و محلی تقویت کنیم و اثرات آن را بر اقتصاد و خانوادهروستایی و در دورترین نقاط استان ببینیم.

پرداخت بیش از 12 هزار فقره تسهیلات در چهارمحال و بختیاری

بیرانوند افزود: از ابتدای ایجاد این صندوق در استان 12 هزار و 176 فقره تسهیلات پرداخت شده که از این تعداد 7 هزار و 200 مورد تسهیلات اشتغال بوده که 10 هزار شغل ایجاد کرده است، 28 میلیارد تومان تسهیلات ضروری درمان در قالب وام قرض‌الحسنه پرداخت شده است و پرداخت این تسهیلات دشواری‌های بانک‌ها را ندارد و هدف فقط گسترش کارآفرینی و ایجاد شغل پایدار است.

وی با بیان اینکه مجموعه کوچک اما خدمات بزرگ است، بیان کرد: در هر شهرستان یک نمایندگی داریم که طرح‌ها و ایده‌ها را دریافت و زمینه اشتغال‌زایی را ایجاد می‌کند و در ادامه با برگزاری جشنواره‌های محلی و استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها، توسعه کسب‌وکارهای نوپا، استارتاپ‌ها، توسعه صنعت گیاهان دارویی و شناساندن کارآفرینان برتر به کشورهایی نظیر چین، روسیه و گرجستان از آن‌ها حمایت می‌کنند.

بیرانوند با بیان اینکه استان از طبیعت بکری در زمینه گردشگری و بوم‌گردی برخوردار است، گفت: صنایع دستی، گیاهان دارویی و محصولات گلخانه‌ای از ظرفیت‌های خوب استان است که ما علاوه بر ایجاد تسهیلات نقاط قوت و ضعف را به کارآفرینان گوشزد می‌کنیم تا کار اثربخشی خوبی داشته باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه استان در مطالبه‌گری ضعف دارد، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم در زمینه اشتغال‌آفرینی و کارآفرینی فرهنگ‌سازی کنیم تا مردم به سمت این کارها گرایش پیدا کنند.

منبع:فارس

330218