رشد 68 درصدی اعتبارات تملک‌ دارایی منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری

معاون برنامه‌ریزی توسعه مدیریت و منابع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: تملک دارایی این اداره کل در سال جاری ۶۸.۶۳ درصد رشد داشت. وی افزود: از محل اعتبارات تملک دارایی استانی ۱۲۷ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شد.
تصویر رشد 68 درصدی اعتبارات تملک‌ دارایی منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری

به گزارش سایت خبری پرسون از چهارمحال و بختیاری، بهرام عبداللهی معاون برنامه‌ریزی توسعه مدیریت و منابع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این میزان اعتبار در پارسال ۷۵ میلیارد ریال بود که برای اجرای طرح‌های آبخیزداری، حفاظت از جنگل و مرتع و برنامه‌های ترویجی هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در طول سه سال گذشته از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری اعتبارات خاص به استان‌ها ابلاغ می‌شد، گفت: امسال این اعتبارات به استان‌ها اختصاص داده نشده است.

به گفته وی، از محل اعتبارات ملی نیز امسال ۶۲ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص داده شد که نسبت به پارسال ۳۲ درصد رشد داشت.

عبداللهی اظهار داشت: تا پایان امسال اعتباراتی نیز از محل قانون افزایش بهره‌وری، اعتبارات مالی ماده ۱۰ قانون اصلاح معادن و بازسازی عرصه منابع طبیعی و کمک‌های فنی بخش زراعت چوب و طرح‌های آبخیزداری، صیانت از جنگل‌های زاگرس به این اداره اختصاص داده می‌شود.

وی از تخصیص اعتبار بخش محرومیت‌زدایی براساس تبصره ۱۳ قانون بودجه در سالجاری در حوزه آبخیزداری خبر داد و گفت: این اعتبارات تا پایان سال مالی تخصیص خواهد یافت.

یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری را مراتع و جنگل‌ها پوشش داده است که از این میزان بیش از یک میلیون و۹۳هزار هکتار را مراتع تشکیل می‌دهد و مابقی را جنگل‌ در بر گرفته است.

منبع:ایرنا

329999